ateliyearak

آتلیه عروس,آرایشگاه عروس

ateliyearak

آتلیه عروس,آرایشگاه عروس

۹ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

عنوان: طبیعی ترین راه درمان کبد چرب با طب سنتی

این مقاله درمورد اخبار بازیگران می باشد.

 کبد چرب بیماری شایعی است که این روزها خیلی از آن رنج می برند که متاسفانه عامل اصلی این نوع بیماری، عدم رعایت تغذیه سالم و افراط در مصرف غذاهای چرب و مضر است که اگر به موقع کنترل و مداوا نشود مشکلات بسیاری را به همراه خواهد داشت.

افراط در خوردن عرقیجات سرد عامل تشدید کبد چرب است. طبع کبد گرم و تر است و وقتی افراد به صورت افراطی عرقیجات با مزاج سرد می خورند طبع کبد تغییر پیدا می کند و به صورت کبد تنبل و چرب در می آید.

متاسفانه برخی ها به مردم که مشکل کبد دارند عرق شاه تره یا کاسنی می دهند و این باعث تشدید کبد چرب می شود، در حالی که زمانی بهتر است کاسنی یا شاه تره مصرف شود که کبد بیش از اندازه داغ شده باشد که با مشورت پزشک مجاز به مصرف آن هستند.

چربی زیاد و خوردن آب یخ در وسط غذا یکی از عوامل به وجود آمدن کبد چرب است که متاسفانه خیلی از افراد این دو مورد را رعایت نمی کنند. گیاه خار مریم به دلیل طبع گرم، بهترین گیاه برای درمان کبد چرب است. همچنین عرق نسترن و عناب و سیاهدانه برای کبد چرب مفید هستند.

ریسک کبد چرب در افرادی که اضافه وزن دارند بیشتر از افراد لاغر است. بنابراین کسانی که بیماری چاقی و اضافه وزن دارند باید خیلی مواظب باشند که با تغذیه سالم و ورزش از این بیماری پیشگیری کرده یا آن را کنترل کنند. متاسفانه کودکان و جوانان این روزها به سمت غذاهای فست فودی و آماده روی آورده اند که از دیدگاه طب سنتی رد شده است و همین عامل اصلی ایجاد کبد چرب است. در حالی که مصرف سبزیجات، خام خوری و پرهیز از مصرف غذاهای آماده و چرب در پیشگیری از این بیماری موثر است.

 کبد از اعضای رییسه بدن است و نقش اساسی در بدن ایفا می کند. یکی از عوامل دیگر در آسیب رساندن به کبد، استرس و اضطراب است که امروزه متاسفانه خیلی ها دچار آن هستند. بسیاری از افراد تا زمانی که بیماری سراغ شان نیامده، مراقب وضعیت بدن و سلامت خود نیستند. شاید مصرف بی رویه انواع و اقسام فست فودها، استعمال دخانیات و عدم تحرک نمونه بسیار خوبی از همین بی توجهی افراد نسبت به بدن است، با این وجود می توان با انجام مجموعه ای از کارها جلوی ابتلا به خیلی از بیماری ها را گرفت.

برای مثال کبد چرب یکی از بیماری هایی است که می توان تا حد زیادی از آن پیشگیری کرد. کبد چرب بیماری شایعی است و با شهرنشینی و زندگی ماشینی روز به روز هم بر تعداد مبتلایان اضافه می شود. دکتر فاطمه نجات بخش، متخصص طب سنتی ایران و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران این بیماری را از نگاه طب سنتی بررسی می کند.

نگاه طب کلاسیک به کبد چرب با نگاه طب سنتی به این بیماری متفاوت است. کبد چرب از نظر طب کلاسیک زمانی اتفاق می افتد که افزایش و تجمع چربی در بافت کبد وجود داشته باشد و گاهی همین مسئله می تواند باعث به وجود آمدن بدخیمی در کبد (سرطان) یا سیروز کبدی شود اما از نظر طب سنتی هر عاملی که باعث ایجاد سوءهضم شود، کبد چرب ایجاد می کند.

معده هضم غذا را برعهده دارد و مواد غذایی از معده به کبد می روند، در نتیجه هر عاملی که در معده ایجاد سوء هضم کند می تواند در کبد انسدادهای ریز ایجاد کند و در نهایت این انسدادهای ریز، کبد چرب را به وجود می آورند. بنابراین محصول هضم معده که وارد کبد می شود باید از کیفیت مناسب برخوردار باشد.

کبد چرب چه علائمی دارد؟
افراد در هر سنی می توانند به کبد چرب مبتلا شوند؛ حتی کودکانی که تحرک ندارند و پرخوری می کنند نیز به کبد چرب مبتلا می شوند. کبد چرب در افرادی که اضافه وزن دارند، بیشتر دیده می شود. مبتلایان به کبد چرب، بدن سست و لختی دارند و معمولا پوست شان سفید است. این گروه بعد از خوردن غذای چرب و سنگین احساس درد و سنگینی در قسمت راست و بالای شکم می کنند، ضمن اینکه حس کرختی و سنگینی در کل بدن هم احساس می شود.

پوست مبتلایان به کبد چرب شادابی و طراوت ندارد و معمولا نوعی بدرنگی در پوست ایجاد می شود. سرد بودن بدن یکی دیگر از علائم ابتلا به کبد چرب است، طوری که این افراد از گرمایی بودن شکایت دارند ولی در واقع با لمس بدن، سردی بدن کاملا احساس می شود.

هرگز ناشتا، آب سرد ننوشید
اگرچه نوشیدن آب برای بدن ضروری است ولی نوشیدن آب هم مثل غذا خوردن، اصول خاص خودش را دارد. نوشیدن آب و مایعات نباید قبل از غذا یا در بین آن باشد. نوشیدن آب و مایعات را باید به یک ساعت قبل از غذا و دو ساعت بعد از غذا موکول کرد.

مایعات به ویژه آب هر چه سردتر باشند، آسیب بیشتری برای بدن به همره دارند. در نتیجه دمای مایعات باید متعادل باشد. نوشیدن آب صبح ها به صورت ناشتا، اواسط خواب و پس از بیداری ناگهانی، بعد از استحمام، بعد از رابطه جنسی و بعد از ورزش مضر است. نوشیدن آب باید به اندازه نیاز و در حد رفع تشنگی باشد. خود تشنگی می تواند به بدن آسیب وارد کند؛ بنابراین توصیه می شود افراد از نوشیدن بیش از اندازه آب یا تشنه ماندن خودداری کنند.

اگر غذا را نجوید ضرر می کنید
عوامل زیادی در سوء هضم نقش دارند و مهم ترین آنها خوب نجویدن یا سریع خوردن غذا است. افرادی که عادت دارند انواع و اقسام غذا را با هم بخورند یا غذاهای دیرهضم و زود هضم را با هم مصرف می کنند، بیش از دیگر افراد به مشکلات سوءهضم و کبد چرب دچار می شوند. قبل از اینکه معده از غذای قبلی کاملا تخلیه نشده باشد، نباید بلافاصله غذای دیگری خورد. یکی دیگر از عواملی که می تواند باعث ابتلا به کبد چرب شود، عدم رعایت اعتدال در غذا خوردن است، کم خوری یا پرخوری، به ویژه پرخوری می تواند با مشکل سوء هضم همراه باشد.


کمتر غذاهای سرد و غلیظ و لزج بخورید
انتخاب نوع غذا در پیشگیری از ابتلا به کبد چرب مهم است. استفاده بیش از اندازه از غذاهایی که طبع سرد، به ویژه طبع سرد و تر دارند در تمامی افراد، به خصوص افراد سرد مزاج مشکلات گوارشی به همره دارد و می تواند باعث ابتلا به چربی کبد شود.

انواع ترشی، لبنیات به ویژه ماست و دوغ، آلو، هلو، مرکبات، گیلاس، آلبالو، خیار، گوجه و ... همگی باید در حد اعتدال مصرف شوند چون استفاده بیش از اندازه آنها مشکل ساز است. استفاده بیش از اندازه از غذاهای غلیظ و لزج مانند کله پاچه، حلیم، آش رشته، ماکارونی، لازانیا، پاستا، بامیه، فست فودها، برنج و ماهی (سرد و تر و لزج) و ... در ایجاد اختلال سوء هضم و ابتلا به کبد چرب نقش دارند. همچنین استفاده زیاد و مکرر از شیرینی های چرب و غلیظ مانند انواع شیرینی های قنادی می تواند باعث ابتلا به کبد چرب شود.

درمان گیاهی کبد چرب,راههای درمان کبد چرب

استفاده زیاد از لبنیات به ویژه ماست و دوغ در ابتلا به کبد چرب نقش دارند

 

نگذارید بدن تان سرد شود
هر عاملی که موجب سرد شدن بدن، به ویژه سرد شدن دستگاه گوارش و کبد شود، می تواند باعث ابتلا به کبد چرب شود. یکی از این عوامل، بی حرکتی و سکون است؛ البته فعالیت بیش از حد و سنگین بدنی هم می تواند در ابتلا به کبد چرب نقش داشته باشد. خواب، بین شش تا هشت ساعت برای افراد کافی است ولی خواب بیش از اندازه مشکل ساز می شود. استرس یکی دیگر از عواملی است که مشکلات گوارشی، به ویژه کبد چرب را به همراه دارد. در نتیجه باید این عوامل در زندگی به حداقل برسند.

خوراکی ها را با مصلح شان بخورید
افرادی که به بیماری کبد چرب مبتلا هستند، باید حجم غذای خود را کاهش دهند و از پرخوری بپرهیزند. روزه داری در بهبود وضعیت این افراد تاثیر زیادی دارد. غذای شب باید سبک و با حجم کم باشد، همچنین بین صرف وعده شام تا خواب حداقل دو ساعت فاصله ایجاد شود. این دسته از افراد باید از خوردن غذاهای سرد پرهیز کنند و در صورت مصرف، آنها را با مصلح غذاها استفاده کنند.

استفاده از ادویه هایی مثل زیره، زنجبیل، سیاهدانه، آویشن، نعنا، فلفل، دارچین، میخک و هل در غذاها به دلیل خاصیت گرمی می تواند مفید واقع شود. این ادویه ها در تقویت کبد هم نقش دارند. افرادی که تمایل به مصرف ماست و دوغ دارند باید ماست را به صورت چکیده و در حجم کم مصرف کنند و دوغ را با استفاده از ماست چکیده درست کنند.

مصرف سبزیجات و زیتون همراه با غذا ایرادی ندارد ولی ماست نباید همره با غذا استفاده شود. استفاده از نبات و عسل هم در برطرف کردن سردی می تواند مفید باشد. به طور کلی استفاده از غذاهای گرم توصیه می شود ولی نباید در استفاده از غذاهای گرم هم افراط شود.

افراد مبتلا به کبد چرب باید از خوردن غذاهای پر رطوبت مثل شیر، میوه های آبدار و لبنیات پرهیز کنند یا آنها را با مصلح استفاده کنند. برای مثال مصلح ماهی، ادویه هایی مثل زعفران، فلفل و دارچین است. کباب کردن ماهی و استفاده از ماهی جنوب هم می تواند در کاهش سردی و رطوبت موثر باشد.

گوشت غلیظ نخورید
افرادی که به کبد چرب مبتلا هستند نباید از گوشت های غلیظ استفاده کنند. گوشت گاو، گوساله و شتر در گروه گوشت های غلیظ قرار می گیرند و نباید مصرف شوند. گوشت گوسفند، مرغ محلی و بلدرچین گزینه های خوبی هستند. خوردن نخود آب که به همراه ادویه جات گرم مثل دارچین و زعفران درست شود و در آن شوید وجود داشته باشد، می تواند غلظت مواد داخل کبد را کم کند. برای درست کردن نخود آب می توان از آب گوشت، نخود، برنج و گوشت استفاده کرد. یکی دیگر از سبزی هایی که باعث تقویت کبد می شود شنبلیله است که استفاده از آن در غذاها به بیماران مبتلا به کبد چرب توصیه می شود.

خوراکی های دوست کبد
مبتلایان به کبد چرب می توانند برای تقویت کبد از پسته، بادام و فندق استفاده کنند. این افراد باید روزانه پنج عدد فندق، پنج عدد بادام و سه عدد پسته بخورند. مواد غذایی دیگر وجود دارند که برای کبد مفیدند. برای مثال انجیر و مویز. همچنین ترب نیز به باز شدن انسداد کبد کمک می کند.

مبتلایان به کبد چرب به جای استفاده از آب بهتر است ماءالعسل (ترکیب آب و عسل) بنوشند. این افراد می توانند گاهی اوقات به جای آب، عرق کاسنی و شاتره (به نسبت مساوی عرق کاسنی و شاتره) بنوشند. البته استفاده از رازیانه تنها به خانم ها توصیه می شود و آقایان نباید از آن استفاده کنند. اگرچه میوه های شیرین مثل توت و مویز برای کبد مفیدند ولی نباید در مصرف آنها افراط کرد.  

درمان گیاهی کبد چرب,راههای درمان کبد چرب

برای تقویت کبد از پسته، بادام و فندق استفاده کنید

 
نسخه
اگر آزمایش های شما نشان از چربی کبدتان دارد:
1. دو قاشق غذاخوری خاکشیر را در یک و نیم لیوان آب بجوشانید، یک لیوان باقی بماند. هر روز صبح ناشتا میل کنید و تا نیم ساعت چیزی نخورید.


2. هر روز یک استکان عرق کاسنی میل کنید .


3. هر روز یک استکان عرق شاتره میل کنید.


4. در برخی موارد که تشخیص آن با طبیب حاذق است، حجامت کبدی هم توصیه می شود.

نگران نباشید!
اگر شما مبتلا به کبد چرب هستید و این مطلب را تا به اینجا مطالعه کرده اید، برای تان مژده ای داریم و آن این است: «در صورت رعایت رژیم غذایی توصیه شده، انجام ورزش و تحرک بدنی مناسب و استفاده از روش های درمانی گیاهی موثر، این بیماری به صورت کامل و بدون بر جای گذاشتن هیچ نوع عارضه ای بهبود می یابد.»

در این مقاله اشاره ای به سایت های تفریح و سرگرمی شده است.

  • محمد حسینی

عنوان: توصیه هایی برای حفظ آرامش در روز عروسی


این مقاله درمورد انتخاب برترین آرایشگاه عروس می باشد.

داشتن آرامش در روز عروسی از مهمترین نکات برای عروس و داماد در برگزاری مراسم عروسی بسیار زیبا و به یادماندنی است.
بالاخره روز عروسی فرا رسیده؛ روزی که خیلی وقت است منتظرش بوده‌اید و برای آمدنش کارهای زیادی را انجام داده‌اید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آرامش خود را حفظ کنید و برنامه‌ها را اجرا کنید.
اما توصیه می‌کنیم قبل از شروع برنامه‌های فشرده روز عروسی، کارهای زیر را انجام دهید تا آرامش بیشتری داشته باشید:
پیاده‌روی کوتاه یا خواندن دعایی کوتاه برای حفظ آرامش را فراموش نکنید؛ بسته به روحیه خودتان و کارهایی که به صورت معمول در طول روز‌های عادی برای حفظ آرامش می‌کنید می‌توانید یکی از این کارها را انجام دهید.
یک حمام آب گرم بگیرید؛ می‌توانید کمی بیشتر از همیشه در حمام بمانید؛ آب باعث احساس آرامش در شما می‌شود.
صبحانه فراموش نشود؛ حتی اگر کوچک و کم باشد.

قبل از رفتن به آرایشگاه یک کیف دستی کوچک برای اتفاق‌های غیرمنتظره بردارید و پشت ماشین بگذارید. می‌توانید در این کیف یک بسته نخ و سوزن، سنجاق قفلی، یک بطری آب، کمی بیسکویت و یک بسته کوچک دستمال کاغذی یا هر چیز دیگری که فکر می‌کنید ممکن است به آن نیاز پیدا کنید، بگذارید.

کمی زودتر از خانه خارج شوید، تا دغدغه ماندن در ترافیک و دیر رسیدن به آرایشگاه و بعد از آن به تاخیر افتادن مراسم را نداشته باشید.

از امتحان کردن محصولاتِ جدید دوری کنید. اگر محصول جدیدی به شما پیشنهاد شود و می خواهید آنرا امتحان کنید، چند ماه قبل این کار را انجام دهید تا اگر پوست تان به آن واکنش نشان داد، آن نشانه ها در روز بزرگ زندگیتان نباشد.

اجازه بدهید تا مواد آرایشی روی صورتتان بشیند. برای آرایش عروس اول مرطوب کننده، سپس پرایمر و در نهایت فاندیشن را بزنید. ولی بین هر کدام 5 دقیقه فاصله بیاندازید تا هر کدام از آنها خوب جذب پوست تان بشود.

از محصولات ضد آب و 24 ساعته استفاده کنید. محصولات آرایشی ضد آب و 24 ساعته برای این ساخته شده که از آرایش تان زمان اشک ریختن سر سفره ی عقد و عرق کردن هنگام رقصیدن محافظت کند.

در این مقاله اشاره ای به انتخاب بهترین آتلیه عروس شده است.

  • محمد حسینی

عنوان: شرایط ورود دانشگاه پزشکی لوگانسک اوکراین

این مقاله درمورد تورمالزی می باشد

دانشجویان متقاضی تحصیل در اوکراین دانشگاه پزشکی لوگانسک اوکراین برای رشته های پزشکی دانشگاه پزشکی لوگانسک اوکراین، دندانپزشکی دانشگاه پزشکی لوگانسک اوکراین، داروسازی و پرستاری دانشگاه پزشکی لوگانسک اوکراین قبل از ورود به دانشگاه پزشکی لوگانسک اوکراین باید دوره پیش دانشگاهی پزشکی یا پری مدیکال را با موفقیت بگذرانند، پس از اتمام دوره پری مدیکال یا پیش دانشگاهی پزشکی دانشجویان متقاضی تحصیل در اوکراین دانشگاه پزشکی لوگانسک اوکراین می توانند بدون امتحان ورودی به دانشگاه ورود کنند.

هزینه های تحصیل در دانشگاه پزشکی لوگانسک اوکراین

تحصیل در اوکراین رشته پزشکی دانشگاه پزشکی لوگانسک اوکراین به زبان روسی ترمی 1600 دلار

تحصیل در اوکراین رشته پزشکی دانشگاه پزشکی لوگانسک اوکراین به زبان انگلیسی ترمی 2100 دلار

تحصیل در اوکراین رشته دندانپزشکی دانشگاه پزشکی لوگانسک اوکراین به زبان روسی ترمی 1980 دلار

تحصیل در اوکراین رشته دندانپزشکی دانشگاه پزشکی لوگانسک اوکراین به زبان انگلیسی ترمی 2250 دلار

تحصیل در اوکراین رشته پرستاری دانشگاه پزشکی لوگانسک اوکراین به زبان روسی ترمی 1500 دلار

هزینه خوایگاه های دانشگاه پزشکی لوگانسک اوکراین بسته به کیفیت ساختمان و خدمات ماهی بین 50 دلار الی 100 دلار

هزینه بیمه خدمات درمانی اجباری دانشجویی سالیانه 120 دلار

متریال : رشته دندانپزشکی به خاطر داشتن متریال بعد از دوره پری مدیکال سالی 100 دلار به شهریه دانشجو متقاضی تحصیل در اوکراین دانشگاه پزشکی لوگانسک اوکراین اضافه میگردد.

    تحصیل در دانشگاه پزشکی دانتسک

دانشگاه پزشکی دانتسک اوکراین در سال ۱۹۳۰ تاسیس شد و در حال حاضر رتبه 600 جهانی را دارد و یکی از معتیر ترین دانشگاههای پزشکی اوکراین و اروپا می باشد، استادان این دانشگاه بسیار سخت گیر می باشد و از کوچکترین خطایی در طول تحصیل از دانشجوی متقاضی تحصیل در اوکراین دانشگاه پزشکی دانتسک اوکراین چشم پوشی نمی کنند.به علت اعتبار بالای دانشگاه پزشکی دانتسک اوکراین در اروپا، هر ساله شماری زیادی از متقاضیان تحصیل در اوکراین دانشگاه پزشکی دانتسک اوکراین به شهر دانسک دانشگاه پزشکی دانتسک اوکراین میزوند.

رشته های دانشگاه پزشکی دانتسک اوکراین

رشته های پزشکی عمومیدانشگاه پزشکی دانتسک اوکراین
طب اطفال دانشگاه پزشکی دانتسک اوکراین
دندانپزشکیدانشگاه پزشکی دانتسک اوکراین
دارو سازی دانشگاه پزشکی دانتسک اوکراین
پرستاری دانشگاه پزشکی دانتسک اوکراین

شرایط ورود به دانشگاه پزشکی دانتسک اوکراین

متقاضیان تحصیل در اوکراین دانشگاه پزشکی دانتسک اوکراین، قبل از ورود به دانشگاه پزشکی دانتسک اوکراین در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی باید دوره پریمدیکال دانشگاه پزشکی دانتسک اوکراین یا دوره پیش دانشگاهی پزشکی دانشگاه پزشکی دانتسک اوکراین را به اتمام برسانند، بعد از اتمام این دوره دانشجوی متقاضی تحصیل در اوکراین دانشگاه پزشکی دانتسک اوکراین می تواند بدون امتحان ورودی به دانشگاه پزشکی دانتسک اوکراین در رشته های پزشکی دانشگاه پزشکی دانتسک اوکراین، دندانپزشکی دانشگاه پزشکی دانتسک اوکراین و داروسازی دانشگاه پزشکی دانتسک اوکراین ورود کند.

در صورتی که دانشجوی متقاضی تحصیل در اوکراین دانشگاه پزشکی دانتسک اوکراین در امتحان پریمدیکال یا پیش پزشکی دانشگاه پزشکی دانتسک اوکراین رد شود باید به اصلاح پافتور کند، یعنی تجدید دوره نماید.

هزینه های تحصیل در اوکراین دانشگاه پزشکی دانتسک اوکراین

تحصیل در رشته پزشکی به زبان روسی دانشگاه پزشکی دانتسک اوکراین ترمی 1600 دلار
تحصیل در رشته پزشکی به زبان انگلیسی دانشگاه پزشکی دانتسک اوکراین ترمی 2100 دلار
تحصیل در رشته دندانپزشکی به زبان روسی دانشگاه پزشکی دانتسک اوکراین ترمی 1700 دلار
تحصیل در رشته دندانپزشکی به زبان انگلیسی دانشگاه پزشکی دانتسک اوکراین ترمی 2300 دلار
تحصیل در رشته داروسازی به زبان روسی دانشگاه پزشکی دانتسک اوکراین تریمی 1600 دلار
تحصیل در رشته داروسازی به زبان انگلیسی دانشگاه پزشکی دانتسک اوکراین ترمی 2100 دلار
هزینه خوایگاههای دانشگاه پزشکی دانتسک اوکراین بسته یه کیفیت خوابگاه بین ماهی 50 دلار الی 100 دلار است.

    دانشگاه علوم پزشکی لووف

این دانشگاه در سال ۱۷۸۴ تاسیس شده و معتبر ترین دانشگاه پزشکی اوکراین میباشد که در جایگاه 700 برترین دانشگاههای جهان قرار گرفته است.دانشکده های دیگر دانشگاه علوم پزشکی لووف اوکراین در سالهای 1956 و سال 1994 تاسسیس کردید.دانشجویان میتوانند در رشتهای مختلف پزشکی، پرستاری، دندانپزشکی و داروسازی، همینطورتخصصهای مختلف پزشکی در این دانشگاه تحصیل کنند .این دانشگاه با وجود اینکه هنوز تائید ایران نشده است ولی تنها دانشگاه علوم پزشکی انگلیسی زبان اوکراین میباشد که در سال 1784 توسط جوزف دوم که بعدها امپراتور اتریش مجارستان شد تاسیس گردید و قدمت زیادی دارد . در حال حاضر این دانشگاه دارای 88 پروفسور و 294 دانشیار و 400 استادیار و بیش از 4400 دانشجو میباشد.

این دانشگاه رتبه دوم دانشگاههای علوم پزشکی اوکراین را بعد از دانشگاه علوم پزشکی کیف دارا میباشد.

رشته ها :

این دانشگاه دارای رشته های پزشکی(6 سال) ،‌ دندانپزشکی(5 سال) ، داروسازی(فوق لیسانس = 5 سال) ، پرستاری (لیسانس =4 سال) ، تخصصهای پزشکی و دندانپزشکی(3 تا 6 سال)

تخصصهای پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی شامل :

طب داخلی(گوارش، قلب، دستگاه تنفسی) ، جراحی ، جراحی اعصاب ، اطفال، زنان و زایمان ، بیماریهای چشم، بیماریهای کودکان، ارتوپدی و اورژانس، بیماریهای عفونی و اپیدمی شناسی، بیماری سل ، مغز و اعصاب، بیماریهای پوست و آمیزشی، گوش و حلق وبینی، روانپزشکی، دستگاه ادراری و تناسلی، سرطان و تمور شناسی، غدد داخلی، طب هسته ای، طب اورژانس، جراحی فک و صورت، بهداشت کودکان، ارتودنسی، دندانپزشکی ارتوپدیک، تکنولوژی تهیه دارو، تکنولوژی صنعتی تهیه دارو، اقتصاد دارو، بازاریابی پزشکی، داروسازی

تحصیل در اوکراین در مقطع پزشکی

زبان تدریس دانشگاه :

زبان تدریس دانشگاه انگلیسی و روسی میباشد و شرط ورودی داشتن

معلومات زبان انگلیسی و یا شرکت در دوره زبان پاتفک روسی و قبولی

در دوره پاتفک میباشد. دوره آموزش زبان با خوابگاه میباشد و هزینه خوابگاه 600-250 دلار است.

در این مقاله اشاره ای به مهاجرت به سوئد شده است

مهاجرت به نروژ , مهاجرت به اروپا , مهاجرت به سوئد , مهاجرت به فرانسه مهاجرت به آمریکا , مهاجرت به ترکیه

  • محمد حسینی

عنوان: مراقبت از پوست با استفاده از لوسیون بدن

این مقاله درمورد کاشت مو می باشد.

ناخن ها تاثیر زیادی در زیبایی دست ها دارند و کاشت ناخن به افزایش زیبایی دست ها کمک زیادی میکند. در این مطلب به نکات طلایی مربوط به کاشت ناخن اشاره میکنیم. تصور رایج این است که ناخن ها به طور طبیعی باید محکم باشند در غیر این صورت سالم نیستند. همین پیش فرض خانم ها را وا می دارد تا برای سفت و مقاوم کردن ناخن های شان دست به هر کاری بزنند. دکتر یلدا صداقت، متخصص پوست و مو معتقد است اگر شما هم در گروه این افراد قرار دارید، باید این واقعیت تلخ را بپذیریدکه «هیچ راهی برای تغییر دادن جنس ناخن وجود ندارد!» به گفته او ناخن بافتی موضعی است که بنا بر کد ژنتیک فرد شکل می گیرد؛ همان طور که رنگ چشم را نمی توان تغییر داد، جنس ناخن را هم نمی توان عوض کرد. در این مطلب واقعیاتی که باید در مورد ناخن های تان بدانید را می خوانید و با توصیه های این متخصص برای کمتر کردن آسیب هایی که زیبایی دست های تان را زیر سوال می برند آشنا می شوید.

پوسته های کنار ناخن، در اثر خشک شدن پوست ایجاد می شوند. برای برطرف کردن این حالت کافی است دست را روزانه چند نوبت با کرم های آب رسان و مرطوب کننده چرب کنید. حواس تان باشد اطراف ناخن را هم حتما چرب کنید. وازلین و گلیسیرین جزء موادی هستند که برای چرب کردن دست توصیه می شوند. همچنین برای شستن دست های تان می توانید از شوینده های غیر صابونی با PH پایین استفاده کنید چون کمتر پوست را خشک می کنند.

رنگ پریدگی شدید ناخن، از فقر آهن یا آنمیا ناشی می شود. بیماری های پوستی مانند لینکن پلان هم از جمله مواردی است که در ناخن علائمی را نشان می دهد. علاوه بر اینها بیماری های کلیوی و کبدی هم می توانند رنگ و شکل ناخن را تغییر دهند. اگر ناخن سیاه شد، نباید نسبت به آن بی تفاوت بود و باید فورا به پزشک متخصص مراجعه کرد چون احتمال دارد رنگ سیاه اطراف و زیر ناخن به نوعی سرطان پوستی به اسم ملانون مربوط شود و البته این تنها احتمال است!

ناخن در کاشت هیچ آسیبی نمی‌بیند زیرا تا وقتی که ناخن رشد می‌کند و فرد احتیاج به ترمیم پیدا می‌کند یعنی ناخن سالم است و رشدش متوقف نشده است. در بعضی مواقع کاشت برای کسانی که عادت به‌جویدن ناخن دارند هم پیشنهاد می‌شود زیرا به دلیل بدمزگی مواد و کنده نشدنش این عادت از سر آنها می‌افتد. چسب ناخن حساسیت‌زا نیست اما ممکن است برخی به مواد کاشت حساسیت داشته باشند که در آن صورت پوست آنها دچار اگزما می‌شود و باید هرچه سریع‌تر کاشت را بردارند.

در این مقاله اشاره ای به عمل بینی شده است.

  • محمد حسینی

عنوان: اقامت موقت استرالیا از طریق مهارت و تخصصی

این مقاله درمورد گرفتن اقامت می باشد

"مهاجرت" موضوعی که می تواند در زندگی شما تاثیر بسیاری داشته باشد.مهاجرت به یک مقصد خوب با یک برنامه ریزی دقیق و هماهنگی با متخصصان این کار و از راه قانونی می تواند مسیر زندگی شما را به سمت موفقیت و خوشبختی هدایت کند و این تاثیر نه تنها در زندگی شما می باشد, بلکه باعث ساخت آینده ای مطمئن و درخشان برای خانواده و فرزندان شما خواهد شد.در طرف مقابل شتابزدگی در این کار و دنبال کردن تبلیغات دروغ و سایتهای نامعتبر که تنها قصدشان هدایت شما به سمت نابودی و کسب درآمد برای خودشان از این راه میباشد, یا اقدام از راه های غیر قانونی برای رسیدن به کشور مقصد, تنها باعث نابودی آینده و زندگی شما و خانوادتان خواهد شد.امروزه شاخص های مهاجرت به پیشرفت و تکنولوژی تغییر کرده است به نحوی که باعث شده بسیاری از کشورهای مدرن و پیشرفته به مقصد اکثر متقاضیان مهاجرت تبدیل شده است.البته آیتم هایی مانند رشد و ثبات در اقتصاد,شرایط اجتماعی خوب, موقعیت بین المللی کشور مقصد و .... تاثیر دارد.

 این روزها در میان کشورهای رو به رشد و پیشرفته که بستری مناسبی برای مهاجرین فراهم می کنند, کشور استرالیا و کانادا به یکی از مقاصد اصلی برای متقاضیان مهاجرت و اقامت تبدیل شده است.در این مقاله قصد داریم تا به چند تفاوت میان استرالیا و کانادا برای مهاجرت بیان کنیم.استرالیا و کانادا, هر دو برنامه های کامل و هیجان انگیزی برای جذب متقاضیان دارند.سوال اصلی این است که در حال حاضر کدام کشور برای مهاجرت بهتر است کانادا یا استرالیا ؟ در ادامه ما به بازخورد های انتخاب استرالیا یا کانادا به عنوان مقصد مهاجرت را می پردازیم.اول از همه پروسه مهاجرت است.یعنی شما به عنوان یک متقاضی مهاجرت به استرالیا یا کانادا باید چه مدت زمان منتظر تایید کشور مقصد برای ورود به عنوان یک شهروند باشید که این موضوع برای هر کدام از این کشورها نسبت به پروسه مهاجرت و گرفتن اقامت و پرونده شما متفاوت است.در این مورد تفاوت چندانی بین این دوکشور نیست.

آب و هوا

شما به دنبال کدام هستید؟استرالیا با مناظر زیبا و طبیعت فوق العاده و داشتن آب و هوای معتدل در طول سال مکان مناسبی برای زندگی به نظر میرسد.این در حالی است که شما در کشور کانادا با سرمای شدید روبرو هستید و این موضوع به دلیل نزدیکی آن به قطب شمال است.این نزدیکی حتی باعث شده است که مقدار زیادی از خاک این کشور خالی از سکنه باشد.البته کانادا در قسمت جنوب غربی یعنی جایی که شهر ونکور قرار دارد دارای آب و هوای معتدل می باشد.

فرصت های شغلی

هر دو کشور استرالیا و کانادا دارای منابع طبیعی و معادن بسیاری هستند که در این مورد فرصت های شغلی در استرالیا و کانادا باید بیشتر باشد و بتوانند پرداخت بهتری به کارگران خود نسبت به کشور های دیگر داشته باشند.در هر دو کشور زمینه برای برخی فرصت های شغلی بیشتر است به عنوان مثال موقعیت های شغلی برای پرستاران در کانادا بیشتر از استرالیا میباشد.کانادا در برابر استرالیا به عنوان یک قطب بزرگ تولید شناخته می شود در حالی که کشور استرالیا به کشوری محبوب برای شرکت های آمریکایی که در زمینه IT فعالیت می کنند تبدیل شده است.

سیستم حمل و نقل عمومی

حمل نقل مردم در کانادا و تورنتو به وسیله اتوبوس ها, ترن ها و ترامواها انجام میشود.نکته جالب این سیستم مرتبط بودن همه آنها با هم است.طولانی بودن مسیر شما تاثیری بر نرخ کرایه ندارد و هزینه یک مسیر یک طرف در کانادا تقریبا سه دلار می باشد.سیدنی از شبکه مترو محروم است.

حمل و نقل عمومی در کانادا و استرالیا

اما برای سیستم حمل و نقل عمومی خود از اتوبوس ها و قطار ها استفاده میکند.حداکثر هزینه های رفت آمد با قطار در این کشور تقریبا نه دلار میباشد و برعکس کانادا مبلغ آن بستگی به مقدار مسافت دارد.مسیرهای اتوبوس ها هم به شش قسمت مساوی تقسیم شده و در این سیستم حمل و نقل نیز مقدار هزینه بستگی به مسافت طی شده دارد, که حداکثر آن تقریبا 5 دلار برای یک مسیر یک طرفه میباشد.

مخارج زندگی

هزینه های زندگی در استرالیا به دلیل مالیات مسکن بسیار بالا می باشد.این در حالی است که در کانادا مسکن بیشتر از استرالیا مقرون به صرفه می باشد.طبق آمار هزینه های زندگی در کانادا کمتر از استرالیا می باشد.در هر دو کشور پرداخت مالیات بیشترین سهم را در هزینه های زندگی افراد دارد.در ادامه برای آشنایی با هزینه های زندگی در کانادا می توانید از ویدئو هزینه زندگی در کانادا به زبان فارسی استفاده نمایید.

تنوع نژادی

تعداد زیادی از جمعیت تشکیل دهنده استرالیا و کانادا را قومیت ها و نژاد های گوناگون تشکیل میدهد.اکثریت این تنوع در کشور کانادا مهاجرینی از چین, هند, سریلانکا, جامائیکا و درصدی هم از کشورهای خاورمیانه تشکیل میدهد که البته این روزها این جمعیت رو به رشد است.تنوع قومی و نژادی در کشور استرالیا بیشتر از کشورهای اندونزی, تایلند و لبنان می باشد و درصد کوچکی را هم از آمریکای جنوبی شامل می شود.

سهولت اخذ اقامت

با توجه به تاکید اخیر دولت کانادا نسبت به تسلط مهاجرین به یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسه اما به طور کلی روند درخواست روادید برای کانادا آسان تر است.در صورتی که به طور کلی هر دو کشور تابع یک فرآیند و استاندارد برای مهارت های متقاضیان هستند اما کانادا روند کند تری نسبت به استرالیا برای بررسی و ارزیابی درخواست متقاضیان دارد.

اقامت دائم

گرفتن اقامت دائم کشور استرالیا و کانادا شرایط خاص خود را دارد.به این معنی که فرد متقاضی باید شرایط خاصی را داشته باشد تا بتواند واجد شرایط مهاجرت به استرالیا و یا کانادا و اخذ اقامت این کشورها باشد.شرایطی مانند تسلط شما به زبان, مهارت های شما در حرفه تخصصی شما, میزان تحصیلات, تجربه کاری و غیره.این گزینه ها نشان دهنده آینده زندگی کاری و خانوادگی شما در کشور مقصدتان است.

اقامت کانادا و استرالیا

یکی دیگر از تفاوتهای این دو کشور در ارزیابی درخواست متقاضیان است که در استرالیا, فرد متقاضی باید مدارک تحصیلی و یا سابقه کار خود را قبل تایید اداره مهاجرت, به این کشور و به ادارات مربوطه ارسال نماید تا در مورد صلاحیت شما تصمیم گیری شود که در این روند به دلیل طولانی شدن پروسه امکان قدیمی و بی اعتبار شدن مدارک شما و یا عوض شدن شرایط مهاجرت وجود دارد که در این صورت نیاز به ارسال دوباره مدارک و یک روند تکراری میباشد. اما در کانادا بعد از پر کردن فرم های مورد نیاز و تایید صلاحیت توسط اداره مهاجرت این کشور می توانید مدارک و سوابق خوذ را ارسال کنید تا درخواست شما بررسی شود که این پروسه سریعتر هم انجام میشود.هرچند که می توان از فراین اولیه ارزیابی کانادا به عنوان مشاوره استفاده کرد.

در استرالیا پس از ارزیابی و تایید صلاحیت شما اقامت و ویزای شما در تمام ایالت ها و مناطق این کشور مورد تایید است.در حالی که در کانادا تایید درخواست شما و گرفتن اقامت از یکی از ایالت ها این کشور به معنی تایید آن توسط ایالت های دیگر نمی باشد.و اگر فردی قصد جابجایی بین ایالت های کانادا را دارد باید تاییدیه خود را از چند ایالت داشته باشد.این موضوع یک مزیت مهم برای استرالیا می باشد.آموزش و تحصیل و خدمات درمانی و بهداشتی برای همه به صورت رایگان, برابر و آزادانه در هر دو کشور وجود دارد.سیستم خدمات درمانی و بهداشتی کانادا و استرالیا به صورت رایگان می باشد و این سیستم بسیار شبیه هم می باشد.

این مقاله درمورد تور تایلند می باشد.

  • محمد حسینی

عنوان: نکات مثبت و منفی خرید لباس عروس

این مقاله در مورد آتلیه عروس می باشد

برنامه ریزی برای مراسم عروسی ایده آل و منحصربفردبرنامه ریزی برای مراسم عروسی ایده آل و منحصربفرد به عروس و داماد کمک میکند تا مراسم عروسی خود را به صورت دلخواه  و بسیار بی نظیر برگزار کنند.

مراسم عروسی هر فرد،بی شک،خاطره انگیز ترین وبهترین شب در تمام عمر اوست.ولی در چند سال اخیرتبدیل شده است به پر استرس ترین ،دلهره آور ترین و سخت ترین شب.همه چیز حالت نمادین پیدا کرده است.حضوردر باغ و آتلیه برای انداختن عکس وفیگور های رمانتیک،برای عروسی که استرس داردو دامادی که دلشوره تمام وجودش راگرفته،غیر ممکن است. جشنی که همه چیز به خوبی پیش رود. مشکل عمده ای در طی آن به وجود نیاید. مسلّم است که در هر مراسم عروسی نکات کوچکی از قلم می افتد ولی به یاد داشته باشید که می توانید خطاها و مشکلات را با برنامه ریزی صحیح به حداقل برسانید.

این نکات ساده به شما کمک می کنند که حداقل مقداری از استرس شما کاهش یابد.


یک اشتباه عمومی:

اشتباهی که بسیاری از زوج ها به آن دچار می شوند عدم برنامه ریزی دراز مدت می باشد.
پس از نامزدی هر چه سریع تر باید نسبت به برنامه ریزی جشن عروسی اقدام کنید.


هنگامی که در مراسم عقد اقراد فامیل هدیه ای برای عروس و داماد می آورند تا به آن ها بدهند در صورتی که هدیه پول باشد ادب حکم می کند که مبلغ آن شمرده نشود. می توانید فقط اعلام کنید که مثلا عموی کوچک عروس وجه نقد هدیه آورده اند و همین جمله برای همه کافی است. پول را از او بگیرید و بدون آن که آن را بشمارید درون جعبه یا کیف کادوهای تان بگذارید تا در اسرع وقت هر چند بار که خواستید آن ها را بشمارید. برخی از افراد ممکن است با اعلام مبلغ کادوشان در مقابل دیگران احساس حقارت کنند و این برای شما خیلی زشت است که کسی برای تان هم کادو بیاورد و هم احساس حقارت کند.

عروس و داماد باید به راه رفتن خود توجه کنند. ایستادن ، نشستن و راه رفتن زیبا در فرم و زیبایی اندام نقش موثری دارد .کسانی هستند که اندام خوب و مناسبی دارند اما با فرم غلط راه رفتن شان این سرمایه را ضایع می کنند. توجه کنید که خوب ایستادن به این معنا نیست که مانند یک نگهبان خبردار بایستید بلکه باید شکم را تو ببرید، شانه ها را عقب و پایین بکشید، قوز نکنید، کمی سر را به سمت بالا و کمر را صاف نگاه دارید، شل و بی حال راه نروید. هنگام نشستن نیز همین حالت راست و کشیده ی خود را حفظ کنید. این کار را تمرین کنید تا برای روز عروسی ملکه ی ذهن تان شود.

به محض تعیین تاریخ جشن عروسی، تاریخهای مختلفی را برای انجام کارهای مرتبط مشخص کنید. برای مثال: اگر نامزدی شما در خرداد ماه می باشد و عروسی شما در فروردین می باشد، تاریخی را در تقویم خود برای رزرو محل جشن در ماه شهریور انتخاب نمایید. سعی کنید تمام کارهایی که مقدور می باشد از ماه ها قبل انجام داد را انجام دهید تا در ماه های پایانی دغدغه ی خاطر کمتری داشته باشید.

دراین مقاله اشاره ای به آرایشگاه عروس شده است

  • محمد حسینی

عنوان: شرایط مهاجرت به کانادا تحت جریان خود اشتغالی

این مقاله درمورد تور تایلند می باشد.

اداره مهاجرت کانادا به عنوان یکی از بهترین ادارات مهاجرت دنیا میباشد.این انتخاب به دلیل سیاست باز مهاجر پذیری و ایجاد فرصتهای عالی شغلی و همچنین فراهم کردن زمینه رشد و پیشرفت اقراد می باشد.کانادا در اصل بهترین مقصد برای افرادی است که به دنبال یک زندگی با کیفیت بالاتر و درآمد بیشتر می باشد.اقتصاد این کشور با تلاش فراوان دولتمردان این کشور به سطحی مثبت و مطمئن رسیده است به نحوی که کانادا از نظر اقتصاد در بین 10 کشور مطمئن و با ثبات می باشد.به ده نکته ای که در ادامه اشاره می شود دقت کنید تا متوجه شوید چرا مهاجرت به کانادا به عنوان یک حرکت بزرگ و مثبت برای آینده شما شمرده می شود.

 1.این کشور دارای ثروت های عظیمی از منابع طبیعی و معدنی میباشد که این موضوع باعث رونق اقتصادی در این کشور و دریچه ای برای سرمایه گذاری مستقیم توسط سرمایه گذاران خارجی می باشد.

2.کانادا با اقتصاد مثبت خود زمینه پیشرفت و رشد بسیار عالی را برای تجار و سرمایه گذاران حاضر در این کشور فراهم کرده است.

3.حداقل دستمزد در این کشور تا تاریخ 1 اکتبر سال 2015 , $ 10.50 در ساعت می باشد.کانادا در زمینه مزایا و حقوق برای کارگران در جهان در بین 5 کشور اول می باشد.

4.مسئله ی چندفرهنگی بودن در کانادا بیش از کشورهای اروپایی مقبول واقع شده است.کانادا کشوری است که از اساساً از مهاجرت اروپاییان و ترکیب آنها با بومیان منطقه شکل گرفته است.فرهنگ انگلیسی، فرانسوی و بومیان کانادا سه فرهنگ غالب کانادا هستند که درکنار هم پایدار مانده اند. مهاجرت های گروهی ملیت های دیگر به کانادا در 100 سال گذشته پذیرش مردم این کشور را نسبت به فرهنگ های گوناگون بسیار زیاد کرده است.کانادایی ها، که اغلب آنها خود ریشه ی غیر کانادایی دارند چندفرهنگی بودن را جزیی از فرهنگ و هویت خود می دانند.این درحالی است که در کشورهای اروپایی مهاجرین همواره اقلیت را تشکیل می دهند و اگر نتوانند خود را با فرهنگ کشور مقصد تطبیق دهند همواره اقلیت باقی خواهند ماند.

5.حداقل دستمزد کانادا تا 1 اکتبر ، 2015 $ 10.50 افزایش خواهد یافت. پس از آن یکی از بهترین مزایای حقوق و دستمزد برای کارگران در سراسر جهان با شرایط کاری خوب است.

6.کانادا فرصتهای شغلی زیادی را در این کشور به وسیله یک برنامه بلند مدت فراهم کرده است که این فرصتها برای مهاجرین وتجد شرایط و متخصص نیز وجود دارد.

7.روند اخذ اقامت کانادا از سایر کشورها سریعتر و ساده تر است.هم اکنون اخذ اقامت کانادا از اخذ اقامت بسیاری از کشورها از جمله استرالیا،آمریکا،انگلیس و سایر کشورهای اروپایی راحتتر است.

8.تنوع آب و هوایی که به خاطر گستردگی مساحت این کشور بوجود آمده است باعث ایجاد فرصت های تفریحی گوناگون شده است.کانادا از معدود کشورهایی است که تقریباً در تمامی زمینه های تفریحاتی و گردشگری جذابیتهایی برای ارائه نمودن دارد.از پارکهای تفریحاتی و تماشای وال ها و سواحل زیبا گرفته تا اسکی روی یخ، هاکی و بازدید از بناهای تاریخی در کبک سیتی.

9.هزینه ی تحصیل در دانشگاه ها و کالج های کانادا نسبتاً پایین است.نظام آموزشی کانادا شهرت جهانی دارد و سالانه دانشجویان بسیاری را از سرتاسر دنیا جذب می کند.در میان کشورهای پیشرفته دنیا، جوانان 18-21 ساله ی کانادایی بالاترین نرخ ثبت نام در دانشگاه را دارند.یکی از دلایل آمار بالای ثبت نام در دانشگاهها ی کانادا هزینه ی پایین دانشگاه های این کشور نسبت به سایر کشورهای پیشرفته است.شهریه ی دانشگاه های کانادا از شهریه ی دانشگاه های آمریکا ،انگلیس و استرالیا پایین تر است.

10.سیستم خدمات درمانی کانادا منحصر به فرد است.خدمات پزشکی کانادا بدون توجه به میزان درآمدو وضعیت شهروندی در اختیار همگان قرار می گیرد.هزینه ی خدمات درمانی از منبع مالیات تامین می گردد و افراد می توانند هنگام مراجعه به مراکز بدون پرداخت هزینه خدمات پزشکی دریافت نمایند.علاوه بر این افراد می توانند از کمک هزینه های گوناگون دولتی مانند کمک هزینه های فرزندان، سالمندان و انواع بیمه های بیکاری بهره ببرند.

11.به دلیل نزدیکی به کشور آمریکا و مهاجرت بسیاری از کانادایی ها و دانشجویان کانادایی به آمریکا و مساحت جغرافیایی زیاد، نیاز به نیروی کار در کانادا بیشتر از سایر کشورهای مهاجر پذیر وجود دارد و احتمال اشباع شدن بازار کار کانادا در سال های نزدیک بسیار کمتر از سایر کشورهای مهاجرپذیر مانند استرالیامی باشد.این در صورتی است که در سایر کشورهای پیشرفته علت کمبود نیروی کار اغلب فقط کاهش زاد و ولد و افزایش بازنشتگی هاست.

12.نرخ پایین جرم و جنایت در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه ی آمریکای شمالی مانند ایالات متحده ی آمریکا و مکزیک ,کانادا پایین ترین نرخ جرم و جنایت را در این منطقه دارد.کانادا در رابطه با استفاده از اسلحه قوانین بسیار سختی دارد و آمار جرایم مربوط به استفاده از اسلحه در این کشور بسیار پایین است.

13.این کشور همچنین برنامه و مزایای برای دوران بازنشتگی مهاجرین و خانواده های آنان در قوانین خود دارد.امکانات آموزشی و بهداشتی در کانادا در بین بهترین کشورهای جهان سرآمد می باشد


در این مقاله اشاره ای به  تور چین شده است.

  • محمد حسینی

عنوان: برای داشتن انرژی و هیجان مثبت در زندگی چه کنیم؟؟؟

شما با بازدید از سایت تفریحی و خواندن مطالب جالب و متنوع آن میتوانید لحظات خوبی را سپری کنید.

علم ورزش ، کدام یک بهتر است؟ اگر شما خودتان را یک دونده می‌دانید حتماً تا به حال متوجه شده اید به کدام نوع دویدن عادت دارید. سرعت و یا مسافت؟ شاید شما بتوانید در مسابقه از همه جلو بزنید و یا آنقدر در دوهای ماراتن شرکت کرده باشید که حسابش از دست‌تان خارج شده باشد. شاید هم بسیار مبتدی باشید و ندانید چطور و چگونه شروع به دویدن کنید.
اما باید پاسخی برای این بحث قدیمی در مورد نوع دویدن، سرعت یا مسافت  باشد. اگر برای یک مسابقه مسافت مثل ماراتن تمرین می‌کنید و یا برای دو ۱۰۰ متر آماده می‌شوید، مسلماً تمرینات شما باید مناسب با هدف‌تان طراحی شود، ولی در صورتی‌که یک دونده تفریحی هستید و می‌خواهید به تناسب اندام برسید و از تمرین‌تان بیشترین نتیجه را بگیرید با ما در این مطلب همراه باشید تا به پاسخ سوال‌تان برسید.

پاسخ سریع: کدام بهتر است؟
هم سرعت و هم مسافت! تغییر پذیری کلید رسیدن به هدف است. اما نکاتی هم وجود دارد، پیشنهاد ما این است اگر فقط یک تا دو بار در هفته می‌دوید، دو سرعت با زمان کوتاه و استراحت‌های فعال برای شما بهترین گزینه است تا به اهداف تناسب اندام خود برسید. اما زمانی که شما هر روز هفته را می‌دوید، نیازمند یک برنامه دو مسافتی هستید چرا که باید به بدن این اجازه را بدهید تا فرصت ریکاوری داشته باشد.

وقتی شدت تمرین زیاد است، تمام سطوح متابولیسم و قدرت بدن را درگیر می‌کنید. بدن انسان کلید روشن و خاموش ندارد در نتیجه وقتی تمرینی با شدت زیاد انجام می‌دهید به معنی آن است که همه نیروهای بدن را استفاده می‌کنید. اما دست آورد اصلی در نحوه‌ی ریکاوری و استراحت اتفاق می‌افتد. نکته حائز اهمیت به یاد داشتن این نکته است که بعد از تمرین یا ریکاوری می‌کنیم و یا مجبور به آسیب دیدگی هستیم. اما همه این‌ها زمانی به بهترین شکل نتیجه می‌دهد که تکنیک درستی داشته باشیم.

مساله دیگر این است که اگر مسافت‌های طولانی را بسیار آسان می‌دوید و فشاری روی عضلات و قلب حس نمی‌کنید وقت آن رسیده که تغییری در نوع دویدن ایجاد کنید. محدود کردن بدن به یک برنامه خاص باعث می‌شود، نتوانید از تمام منافع ورزش‌تان برای دست‌یابی به هدف استفاده کنید.


پاسخ علمی: کدام یک برای کاهش وزن مناسب است؟ دویدن سریع یا طولانی مدت؟

به چند دلیل دویدن طولانی با سرعت پایین آنچنان که انتظار دارید در روند کاهش وزن صحیح و ماندگار شما مؤثر نیست. ورزشی که انجام می‌دهید بر روی کاهش وزن و سوزاندن چربی بسیار موثر خواهد بود. زمانی که ورزش می‌کنید بدن کورتیزول ترشح می‌کند.

کورتیزول به تنهایی چیز بدی نیست اما شرایط استرس‌زا و ترشح زیاد کورتیزول در جریان تمرین می‌تواند باعث مقاومت به انسولین شود و بدن شما را مجبور کند، چربی بیشتری ذخیره نماید. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که دویدن‌ در مسافت طولانی باعث افزایش سطح کورتیزول می‌گردد. همچنین این موضوع ممکن است، باعث تحلیل ماهیچه‌ای، ذخیره شدن چربی و آسیب به عملکرد سیستم ایمنی بدن شود.

انجام ورزش طولانی می‌تواند باعث آسیب به تیروئید و کاهش سرعت متابولیسم بدن شود در نتیجه کاهش وزن بسیار سخت خواهد شد. بنابراین بهتر است از انجام ورزش‌های طولانی پرهیز کنید. دویدن در مسافت‌های طولانی و شدت پایین تارهای عضلانی کمتری را نیز درگیر می‌کند، اگر در دو سرعت ۸۰ درصد تارهای عضلانی و گروه عضلات درگیر می‌شوند در دو مسافت تنها ۶۰ درصد عضلات متحمل فشار خواهند شد.

به علاوه نیرویی که برای شروع در دو سرعت به بدن وارد می‌شود، یک شوک بسیار کارآمد و مؤثر به عضلات خواهد بود در این شرایط عضلات وارد چالش می‌شوند و برای تمرینات بعدی با شدت بیشتر تطبیق پیدا می‌کنند. فایده دیگر دویدن سرعتی این است که شما در زمان کمتر کالری بیشتری می‌سوزانید. با همه این‌ها حتی  دوندگان حرفه‌ای نیز تنها ۲ تا ۳ جلسه در هفته به تمرینات با شدت بالا می‌پردازند اگر برنامه ورزشی شما به گونه‌ای باشد که هر روز متحمل فشار زیادی روی عضلات باشید باید انتظار عکس العمل‌های شدید بدن مثل بدخلقی، بی خوابی و شروع ذخیره کردن کالری توسط بدن را داشته باشید.

به طور کلی سریع‌تر دویدن ایده‌ی بسیار بهتری است اما تا جایی که شما بلد باشید، چطور ریکاوری کنید. یعنی اینکه بدن در تمرینات با شدت بالا نیاز به ریکاوری بیشتری هم دارد و اینکه رشد همواره در استراحت اتفاق می‌افتد.

چند برنامه دویدن برای رسیدن به تناسب اندام

تا اینجا متوجه شده‌ایم برای حفظ سلامتی و بهبود استقامت وارد کردن نیروی لحظه‌ای و شوک به عضلات لازم است. دوندگان حرفه‌ای اعتقاد دارند، برای یک شخص معمولی که صرفاً برای تناسب اندام ورزش می‌کند، ترکیبی از سرعت و مسافت لازم است. در ادامه با تعدادی از برنامه های متنوع بیشترین تأثیر و کمترین آسیب دیدگی را داشته باشد، آشنا می‌شوید.

علم ورزش ، کدام یک بهتر است؟

اینتروال

یک برنامه تمرینی ۴۰ دقیقه‌ای روی تردمیل و یا خارج از خانه. شامل ۸ دقیقه گرم کردن و ۸ ست تمرین اینتروال است. ۲ دقیقه دو سرعت با بیشترین توان و ۲ دقیقه با شدت بسیار کم برای ریکاوری. این تمرین یکبار در هفته انجام می‌شود.

تمپوران

این تمرین ۲۰ تا ۲۵ دقیقه با سرعت میانگین انجام می‌شود، اما به صورتی که فشار بیشتر از ۵۰ درصد روی عضلات حس شود.

اسپرینت

بهترین روش برای وارد کردن شوک به سیستم قلبی عروقی و عضلات درگیر است. ابتدا ساکن می‌ایستید سپس با بیشترین نیرو به مدت ۱۰ ثانیه می‌دوید. بهتر است این تمرین را در برنامه دویدن‌تان یک‌بار در هفته داشته باشید.

دو طولانی با مسافت زیاد\در این نوع دویدن شدت بسیار پایین است به همین دلیل مسافت بیشتری می‌توانید بدوید. ضربان قلب شما نباید از ۱۵۰ بالاتر بیاید و در این نوع دویدن احتمالاً می‌توانید به راحتی با کسی مکالمه داشته باشید و به نفس نفس نیافتید.

دویدن قدرتی: حتی اگر نمی‌توانید هر هفته این تمرین را انجام دهید اما فراموش نکنید، تمرینات قدرتی کلید موفقیت و قوی‌تر شدن است. برای این منظور می‌توانید وزنه سبک دست بگیرید و یا از شیب استفاده کنید.

نکته پایانی: به خوبی درک کردیده‌اید که دویدن با شدت زیاد ولی زمان کم یا کلاً ورزش با شدت بالا و زمان کم تأثیر بیشتری نسبت به دویدن طولانی مدت دارد، اما دقت کنید این تمرینات را نباید هر کسی انجام بدهد، اگر اضافه وزن زیادی دارید، باید حتماً از تمرینات سبک شروع کنید، سپس به مرور شدت تمرین را بالا ببرید، اگر آمادگی بدنی کمی دارید، حتماً با شدت بالا تمرین نکنید بلکه بازهم تدریجی شدت را افزایش دهید.این نوع تمرین باید حتماً بر اساس برنامه تمرینی باشد، مانند تمرینات اینتروال، چون بدون برنامه نه تنها موفقیت زیادی حاصل نمی‌شود بلکه می‌تواند موجب آسیب هم شود.

در این مقاله اشاره ای به  معرفی سایت های جالب و اس ام اس شده است.

  • محمد حسینی

عنوان: دکوراسیون آشپزخانه لوکس و امروزی

این مقاله درمورد کابینت فلزی می باشد.

طراحی آشپزخانه زیبا و شیک به شما در طراحی اصولی آشپزخانه کمک میکند تا بتوانید دکوراسیون داخلی منزل خود را به بهترین شکل طراحی کنید.امروز می خواهیم کمی متفاوت تر به آشپزخانه های بپردازیم و نگاه دکوراسیونی مان را با نگاه فنی جا به جا کنیم. در این مطلب می خواهیم به برخی نکات فنی و مهمی که در طراحی آشپزخانه ها بسیار مهم است و باید حتما به آن ها پرداخت را موردر بررسی قرار دهیم. داشتن این اطلاعات به شما کمک می کند تا در موقع طراحی بتوانید بهترین نقطه را برای این فضای مهم در نظر بگیرید و طراحی تان را طبق اصول پیش ببرید، پس با این مطلب همراه باشید تا در کنار هم با این نکات فنی آشنا شویم.

آشپزخانه باید در ارتباط نزدیک وتنگاتنگی با غذا خوری و ورودی باشد. برای هر مرکز کار یک پریز جداگانه لازم است . باید برای تهیه غذا روی سطح میز ها جای کافی وجود داشته باشد . تهویه هم به صورت طبیعی و هم به صورت مصنوعی از ملزومات کار در آشپزخانه است . جهت باز شدن درهای کابینت ، باید بر خلاف جهت حرکت شخص در آشپزخانه باشد . آشپزخانه باید در نمای شمالی ساختمان واقع شود. وسایل آشپزخانه باید در ارتباط خوبی با همدیگر باشند.

اگر شما خانواده‌ای 4 یا 5نفره هستید و فضای داخل آشپزخانه در حالت عادی به اندازه‌ای است که شما بتوانید یک میز و 5-4صندلی به طور موقتی در آنجا قرار دهید، از ترکیب‌های کم‌جا استفاده کنید.

این قبیل میزها به‌صورت سطح بزرگ چندتکه‌ای هستند که تکه‌ها توسط لولا به هم متصل بوده و به طور کلی میز غذاخوری را تشکیل می‌دهند که معمولا دایره یا بیضی‌شکل است.

در بعضی از انواع اینها به همراهشان چهارپایه‌هایی نیز به جای صندلی دارند که برای آنها نیز جایگاهی در سطح زیرین میز درنظر گرفته شده است.

شما می‌توانید پس از صرف غذا میز را به کوچک‌ترین اندازه تبدیل کرده و در گوشه‌ای از آشپزخانه جای دهید.

در آشپزخانه‌های با سیستم باز- که در پیشخوان، سطحی برای میز در نظر گرفته نشده یا اصولا امکان چنین کاری وجود نداشته است- در صورتی که ورودی آشپزخانه به اندازه کافی باز باشد، سطحی با یک یا 2 پایه بلند به کنار یکی از کابینت‌های ورودی نصب کنید.
مثلث کار در آشپزخانه

در آشپزخانه سه فعالیت عمده انجام می شود که عبارتند از : نگهداری مواد غذایی ، شستشو و پخت و پز به عبارت دیگر مثلث کار آشپزخانه از سه رأس نگهداری ، شستشو و پخت و پز تشکیل می شود . رفت و آمد در آشپزخانه باید از مثلث کار ،جدا باشد. در مطلب استاندارد ها و مثلث کلیدی آشپزخانه می توانید یشتر راجع به مثلت کار بدانید.

دراین مقاله اشاره ای به دکوراسیون فیروزه ای شده است.

  • محمد حسینی