ateliyearak

آتلیه عروس,آرایشگاه عروس

ateliyearak

آتلیه عروس,آرایشگاه عروس

۱ مطلب در تیر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

همانطور که میدانبد یکی از رسم و روسوم هایی که  از قدیم الایام در ایران باستان در فرهنگ ایرانی ها بوده است خرید و ذبح گوسفند زنده و سالم بوده است .

باید همیشه این نکته مهم را در ذهن خودتان داشته باشید که بتوانید گوسفند زنده سلامت را از گوسفند مریض تشخیص دهید و زمانی که به محل فروش گوسفند می روید بهداشت و پاکیزگی محیط و دام را هم در نظر بگیرید. توجه به ویژگی های ظاهری و بررسی آن ها می تواند تا حدودی به شما کمک کند که بیماری های ظاهری آن ها را مشخص نمایید و بتوانید خرید دامی خوب و سالم را داشته باشید.

مواردی مانند داشتن عفونت، اسهال، ضعف بدن، آبریزش زیاد از بینی، کم تحرکی و... می تواند نشان دهد که دام مریض است و نباید خریداری گردد. نشانه اصلی یک گوسفند سالم این است که بدون هیچ ضعف جسمانی بتواند به این سو و آن سو برود و پر انرژی باشد و این تشخیص در یک نگاه مشخص می باشد.

چرا باید گوسفند زنده خرید ؟

دلایلی که هر فرد به دنبال خرید گوسفند میباشد شاید از نظر خود فرد  بسیار متفاوت باشد ودلایلش برای خودش بسیار قابل احترام باشد ولی خب یک سری دلایل کلی میباشد که اکثرا برای همه افراد مشترک است

شما در عیدها و ایام محرم که به دنبال خرید دام بهداشتی می باشید به راحتی بتواندی اطلاعات لازم را داشته باشید و بهترین گوسفند سالم را خریداری نمایید.

امروزه به دلیل گرمای هوا و شیوع پیدا کردن انواع بیماری های مختلف، تهیه نمودن دام سالم و بهداشتی دارای اهمیت فراونی می باشد. به همین دلیل خرید از مراکز عرضه گوسفند زنده بهداشتی ار زارش بالایی برخورددار می باشد.

 مهم ترین هدفی که خرید و ذبح یک گوسفند زنده دارد این است که شما دام را در لحظه می بینید و گوشت تازه ای از گوسفند جوان تحویل می گیرید که مطمئن هستید بیمار نمی باشد. همچنین احتیاجی نیست که برای خرید دام زنده به روستاها یا اطراف شهر بروید که هم وقت خود را در مسیرهای طولانی اتلاف نمایید و هم بدون شناخت گوسفند زنده بیمار را بخرید.

شما می توانید از بقیه قسمت های گوسفند ذبح شده که در حالت عادی باید خرید آن جدا هزینه کنید هم استفاده نمایید. بسیاری از مراکز معتبر با فرستادن قصاب و خدماتی مانند خرد کردن گوشت در زمان کم در جلب رضایت بیشتر مشتری ها تلاش می کنند.

بهترین زمان خرید گوسفند زنده

در واقع برای سود بیشتر، زمان خوب برای  خرید  دام یا گوسفند زنده وابسته به خواسته ی دامدار است. یعنی هدف هرکس از خرید دام چیه؟ دلیل این وابستگی مربوط به این میشه که در فصل های مختلف گوسفند در موقعیت متفاوتی است. در ادامه به بررسی بعضی از مواردی که معمولا سوال دامداران است پرداخته ایم.

 

دامدارهایی که برای تولید گوشت قصد خرید  دارند بهترین زمان خرید بره شیری از نژاد گوشتی در فصل تابستان است چرا که:

 1-با خرید بره های یک ساله در این فصل دو دوره پرواربندی رو پشت سر میگذارند.

2-قیمت بره به علت ازدیاد بره ها در تابستان پایین است.

3-تا آخر پرواربندی استخوان بندیشون کامل میشد.

انتخاب و خرید گوسفند سالم

برای آنکه بتوانید به راحتی گوسفندی را خریداری نمایید باید قبل از هر چیزی تشخیص دهید که گوسفند مورد نظر شما از نظر بهداشتی کاملا سالم می ابشد یا خیر  و اینکه هیچ بیماری نیز نداشته باشد. گوسفند مورد انتخاب شما باید از نظر ظاهری  فربه باشد و گوشت او فقط چربی نباشد تا بتوانید با قربانی کردن آن به گوشت بیشتری برسید و آن را میان افراد تقسیم نمایید.

وزن گوسفند زنده و سالم بودن آن را در هنگام خرید باید به آن توجه فراوانی داشت و شرط اولیه انتخاب گوسفند برای خود در هنگام خرید بدانید و بعد با در نظر گرفتن قیمت گوسفند می توانید خرید خود را انجام دهید.

در این صورت می باشد که شما می توانید گوسفندی را از میان سایرین برای قربانی انتخاب نمایید و با پرداخت مبلغ آن بتوانید گوسفند مد نظر خود را برای قربانی مهیا نمایید.

سایت گوسفند زنده

  • محمد حسینی