ateliyearak

آتلیه عروس,آرایشگاه عروس

ateliyearak

آتلیه عروس,آرایشگاه عروس

۸ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

چگونه ازتلفن همراه به شکل درست بهرمند شویم


گوشی ابزاری می باشد واسه فرستادن و دریافت تماس تلفنی از رابطه ارتباط رادیویی در گستره ی

وسیع جغرافیایی. منظور از تلفن همراه یا تلفن سلولی وسیله‌ای است که برای اتصال به شبکهٔ ت

لفن همراه به کار می‌رود. این وسیله اولین بار ازطریق کمپانی آمریکایی موتورولا در تاریخ سهآوریل نوزده هفتادوسهبا وزنی نزدیک به یک کیلوگرم ساخته شد. موبایل نسل‌های گوناگونی دارد

و توسط شرکت‌های سازنده گوناگونی تولید می‌شود و به فروش می‌رسد. برخی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده گوشی همراه در دنیا شامل نوکیا، سامسونگ الکترونیکس، ال‌جی الکترونیکس، موتورولا، سونی، اپل و اچ‌تی‌سی هستند.
آموزشگاه پارسه دوره های آموزش تعمیرات تبلت , آموزش تعمیرات تلفن همراه , آموزش تعمیرات گوشی , آموزش تعمیرات گوشی موبایل ,   آموزش تعمیرات موبایل   ,آموزشگاه تعمیرات موبایل را برگزار می کند.
شرایط و نحوه ادامه تحصیل:

1-     شرکت در آزمون سراسری دوره کاردانی  آموزشکده های فنی و حرفه ای

2-    شرکت در آزمون علمی کاربردی یا آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی

3-    شرکت در آزمون تغییر رشته یکی از دوره های پیش دانشگاهی به منظور ادامه تحصیل در آزمون سراسری دانشگاههای دولتی و آزاد اسلامی

4-    حضور در آزمون دوره کارشناسی ناپیوسته پس از فارغ التحصیلی دوره کاردانی

ورود به دانشگاه بدون کنکور ، در صورت احراز رتبه های اول و دوم و سوم در مسابقات علمی کاربردی مرحله کشوری
آموزشگاه پارسه دوره های آموزش تعمیرات تبلت , آموزش تعمیرات تلفن همراه , آموزش تعمیرات گوشی , آموزش تعمیرات گوشی موبایل , آموزش تعمیرات موبایل ,آموزشگاه تعمیرات موبایل را برگزار می کند.
آینده شغلی و بازار کار:

1-     تعمیر تلفن همراه و رومیزی

2-    خرید و فروش تلفن همراه و قطعات جانبی

3-    تعمیرات سخت افزاری

4-    نصب برنامه های نرم افزاری

5-    ارتقاء و بهینه سازی دستگاههای تلفن همراه

6-    طراحی و مونتاژ مدارهای ساده در واحدهای خصوصی (خود اشتغالی )

۷-تعمیر دستگاهها و تجهیزات اداری (فکس و تلفن)

آموزشگاه پارسه دوره های آموزش تعمیرات تبلت , آموزش تعمیرات تلفن همراه , آموزش تعمیرات گوشی , آموزش تعمیرات گوشی موبایل , آموزش تعمیرات موبایل ,آموزشگاه تعمیرات موبایل را برگزار می کند.
رای تعمیر موبایل باید دوره های مربوطه را گذراند و در کنار آن دانش الکترونیکی را به اندازه کافی افزایش داد. مشکلاتی که برای موبایل ها بوجود می آیند به دو دسته نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم می شوند. برای تعمیرات نرم افزاری راههای ساده و سهل الوصولی وجود دارد. برای تعمیرات مربوط به سخت افزار باید کمی جانب احتیاط را رعایت کرد چرا که این کار نیاز به تخصص بالای الکترونیکی دارد. به طور خاص به دلیل پیشرفته شدن تجهیزات موبایل ها کار کردن با آنها هم نیاز به تخصص بیشتری دارد. گاها دیده می شود که وقتی توسط شخصی مبتدی تعمیر سخت افزار انجام می شود برای قسمت دیگری از موبایل مشکل بوجود می آید.
آموزشگاه پارسه دوره های آموزش تعمیرات تبلت , آموزش تعمیرات تلفن همراه , آموزش تعمیرات گوشی , آموزش تعمیرات گوشی موبایل , آموزش تعمیرات موبایل ,آموزشگاه تعمیرات موبایل را برگزار می کند.

  • محمد حسینی


خواص سیب سبز برای جلوگیری از فساد استخوان و مقابله با پیری


سیب سبز خوراکی سرشار از ویتامین های A، C و K، و منبع از آهن، پتاسیم، ca، آنتی اکسیدان ها و فلاوونوئیدهاست.

به گفته مهر، همواره مزایا سیب قرمز به دلیل همراهی به گوارش خوراکی ها و کم شدن فشارخون بالا موردتوجه کارشناسان بوده و اشاره کمتری به سیب سبز شده است. در بقیه مقاله به خاصیت های ویژه ای این میوه سبز اشاره می شود.

مورد اول بهبود سلامت ریه
تحقیقات نشان داده اند که خوردن منظم سیب سبز به خاطر منبع سرشار از فلاوونوئیدها، خطر ابتلا به مرض آسم را کم می کند. دکتران می گویند فلاوونوئیدها با کاهش خطر بروز آسم مرتبط هستند. همچنین مشخص شده است که سیب سبز ریسک سرطان ریه در زنان را تا ۲۱ درصد کاهش می دهد.

پیشگیری از بروز لخته خون
سیب سبز حاوی ترکیبات شیمیایی موسوم به روتین است که می تواند از تشکیل لخته های خون پیشگیری کند. روتین می تواند عملکرد آنزیم های تسهیل کننده تشکیل لخته خون را متوقف سازد. از اینرو به گفته محققان، این میوه به مقابله با بیماری قلبی و سکته کمک می کند. مصرف یک لیوان آب این میوه سبز یا خوردن یک سیب سبز کامل به حفظ سلامت بیشتر شما کمک می کند.

تقویت متابولیسم
سیب سبز بسیار برای فرایند هضم غذا مفید است. از بروز نفخ پیشگیری کرده و مواد سمی را از معده خارج می کند. از آنجائیکه سیب سبز حاوی فیبر است روند هضم را تسهیل می سازد و در نتیجه روند متابولیسم تقویت می شود.

بهبود سلامت استخوان ها و پیشگیری از پوکی استخوان
سیب سبز منبع غنی پتاسیم، ویتامین K و کلسیم است که خوردن آن، بسیار برای زنان مفید است. مطالعات نشان می دهد که ویتامین K به پیشگیری از پوکی استخوان در زنان کمک کرده و موجب بهبود سلامت استخوان های آنها می شود.

مقابله با پیری زودرس پوست
از آنجائیکه سیب سبز منبع خوب ویتامین C، ویتامین A و آنتی اکسیدان هاست، به مقابله با علائم پیری زودرس پوست کمک کرده و سلامت ظاهر پوست را حفظ می کند.

تقویت بینایی
از آنجائیکه این میوه سبز حاوی ویتامین A است، قدرت بینایی را حفظ کرده و حتی از آن حفاظت می کند.

مفید برای دیابت
از آنجائیکه سیب سبز حاوی میزان قند کمتر و مقدار بیشتر فیبر در مقایسه با سیب قرمز است، برای کاهش ریسک ابتلا به دیابت نوع۲ مناسب است. البته به خاطر داشته باشید برای حفظ فواید این میوه، پوست آن را نکنید.

 

پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی

با مصرف سیب سبز و سایر مواد خوراکی غنی از فلاوونوئیدها، ریسک ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی تا ۳۵ درصد کاهش می یابد. مطالعات نشان داده اند زنانی که هر روز هر دو نوع سیب قرمز و سبز را می خورند، ریسک بروز حملات قلبی در آنها ۱۳ تا ۲۲ درصد کاهش می یابد چراکه این میوه دارای توانایی کاهش سطح کلسترول بد نیز هست.

  • محمد حسینی

چمدان سفر می بایست شامل چه چیزهایی باشد؟

کاملا درست می باشد برنامه ریزی شده چند وقتی که مسافرت می‌روید از قید و بندهای زندگی روزمره رها شوید. صبحانه را جایگزین ناهار نوش جان کنید؛ ناهار را فراموش کنید و دست آخر هم شب با خوردن مقداری پفک ، سر و ته ماجرا را هم بیاورید. از آن طرف دوست دارید مثل همیشه اتوزده از در بیرون نروید. اصلا طوری لباس بپوشید که دوست دارید!

 رنگ و وارنگ...همه لباس‌ها و شال‌ها و شلوارهایی را که اتو نمی‌خواهند بردارید و بروید. اما بالاخره باید همان‌ها را هم فراموش نکنید. برای اینکه راحت‌تر بار سفر ببندید و چیزی فراموش‌تان نشود، این نقشه راه در ذهن‌تان باشد.

1
6- کیف مدارک
حتما در سفر نیاز به مدارک دارید. برای اینکه نگران گم شدن‌شان نباشید، کیف کوچکی را انتخاب کرده و همه مدارک اعم از کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، کارت سوخت، بیمه خودرو، عابر کارت، پاسپورت و.. را داخل آن قرار دهید. در زمان بیرون رفتن بهتر است آن را داخل گاوصندوق هتل بگذارید.


7- مخلفات خوراکی‌ها
قمقمه آب با آب سالم، فلاکس آب جوش، یک بسته چای کیسه‌ای، نبات، زیره، خرما، قند و شکر همراه داشته باشید.

Kطریقه چیدن وسایل سفر در ماشین

هنکام سفر رفتن حتما قمقمه آب همراه داشته باشید

 
 8-جعبه ابزار
داخل ماشین وسایل لازم برای پنچرگیری و تعمیرات اولیه خودرو وجود دارد. اما اگر احساس می‌کنید چیزی کم است، قبل از حرکت آن را خریده و داخل خودرو بگذارید. از پرباد بودن زاپاس چرخ حتما مطمئن شوید. یک بطری آب برای شیشه شوی ماشین و زنجیر چرخ هم همراه داشته باشید.


9-کمک‌های اولیه
 حتی اگر آدم خیلی آرامی هم باشید بازهم احتمال اینکه خدایی ناکرده زخمی شوید، وجود دارد. بنابراین به قدر نیاز و نه بیشتر، جعبه کمک‌های اولیه شامل چسب زخم، پنبه، بتادین، الکل سفید، باند کشی، گاز استریل، داروی سرماخوردگی، ضد اسهال و تهوع، شربت سینه، شربت درمان دل درد کودکان و یک بسته قرص حشره کش و دستگاه آن را همراه ببرید.

 10-نقشه
اغلب موبایل‌ها نرم‌افزار GPS دارند. اما بهتر است همراه‌تان نقشه مقصد را داشته باشید. به این ترتیب اگر با خودروی شخصی سفر می‌کنید، نگران تمام شدن باتری موبایل و سرگردان ماندن در مسیر نخواهید بود. علاوه براینکه در بعضی نقشه‌ها مراکز دیدنی مسیر را هم علامت‌ گذاری کرده‌اند. بنابراین می‌توانید از دیدنی‌های مسیرهم دیدن کنید.

 

11-  هدیه
اگر منزل اقوام می‌روید از این ماجرا نباید غافل شوید. بنابراین نه خرید آن را برای لحظه آخر بگذارید و نه بسته‌بندی آن را. یک هفته مانده به عید سر فرصت هدیه را خریده و کادو کنید. شب قبل از سفر هم آن را کنار کیف دستی یا چمدان بگذارید که فراموشش نکنید.

  • محمد حسینی

 کوچکترین دیتا پروژکتور جیبی تولید شد

اسمول ترین ویدئو پروژکتور جیبی و باتوانایی حمل دنیا با جرم ۳۰۷ گرم توسط کمپانی تایوانی عرضه شد.

به گفته مهر، ویدئوپروژکتور قابل حمل ZenBeam E۱ با بهره مندی از رابط HDMI/MHL و ساخت خیلی کوچک خود، سازگاری کامل با همه دستگاهها و توانایی حمل ونقل را برای همه کسانی که نیاز به نشان دادن تصویر در ابعاد خیلی بزرگ دارند، مهیا کرده است. این محصول با استفاده از یک باتری ۶۰۰۰mAh قابل شارژ، می تواند بدون اتصال به برق، به صورت مداوم تا ۵ ساعت تصویر نمایش دهد و یا حتی به عنوان یک پاوربانک، دستگاه های همراهتان را شارژ کند.

این ویدئو پروژکتور با وزن ۳۰۷ گرمی فوق فشرده در ابعاد ۱۱۰ در ۸۳ در ۲۹ میلیمتر بوده و جنس بدنه آن آلومینیومی است.

ZenBeam E۱ با استفاده از منبع نورانی LED می تواند ۱۵۰ لومن نوردهی داشته باشد. فناوری به کار گرفته شده در لامپ آن  DLP® IntelliBright™ به کیفیت تصاویر می افزاید، در حالی که گرمای محسوسی تولید نمی کند. این محصول همچنین تمامی طیف رنگی NTSC را پشتیبانی کرده و ۳۰ درصد کنتراست تصاویر را ارتقا و تا ۵۰ درصد مصرف انرژی را کاهش می دهد.

این محصول به صورت ذاتی دارای تفکیک پذیری WVGA (۸۵۴x۴۸۰) است ولی فایل های ویدئویی Full HD ۱۰۸۰p را نیز پشتیبانی می کند. همچنین لنز آن به کاربر این امکان را می دهد که در فاصله کوتاه ( از بازه ۱۵ اینچ تا ۱۲۰ اینچ) تصویری را روی صفحه مورد نظر ایجاد کند.

با استفاده از این فناوری، دیگر لازم نیست زمانی برای تصحیح تصویر روی پرده صرف شود زیرا ZenBeam E۱ به صورت خودکار به تصحیح زاوایای تصاویر می پردازد و کادر تصویر را در بهترین حالت آماده می کند. همچنین برای پخش صدا، از بلندگوهایی با فناوری انحصاری ایسوس SonicMaster در ساخت این دستگاه استفاده شده که صدایی شفاف و قدرتمند در عین اندازه کوچک فراهم می کند.

  • محمد حسینی
 تورجزیره موریس و اطلاع از مکان های زیبا جزیره موریس
موریس شاید زمان طولانی نیست که تورموریس در کشور به طور محکم راه اندازی شده است .اما در این زمان طرفداران خاص خودش راکسب نموده تورموریس جزیره ای می باشد که تقریبا 4 برابر استان تهران که خط ساحلی طولانی و زیبایی را دارا میباشد.برای کسانی که طرفدار پر و پا قرص آب و آفتاب هستند,  تورجزیره موریس   میتواند مکان بسیار مناسبی محسوب شود.محبوبیت این جزیره و تور موریس در بین گردش گران به نحوی است که اکثرا چندین بار از این مکان دیدنی بازدید میکنند.جزیره موریس با تهران, پایتخت ایران حدود 1ساعت و نیم فاصله ی زمانی دارد و فاصله ی هوایی ان نیز بر مایه 8.45 ساعت محاسبه می شود.

فرودگاه سیر سیووساگور رامگولام پذیرای مهممانان بین المللی جزیره را میباشد و از خدمات رفاهی و تفریحی مناسبی برای مهمانان خود برخوردار میباشد.موریس کشوری با آب و هوای نیمه استوایی است.بهترین زمان برای اقامت در این جزیره از فروردین تا آبان ماه میباشد.مردم محلی موریس مردمی آرام, خونگرم و مهمان نواز هستند.این مهمان نواری به نحوی است که میتوان گفت آرامی خود را از ساحل جزیره و مهربانی خود را از آفتاب گرم جزیره به ارث برده اند.مردم جزیره با وجود ادیان و فرهنگ های مختلف بدون هیچ مشکلی باهم تعامل دارند و این نشانه احترام مردم به یکدیگر می باشد.اگر جزو گردشگرانی هستید ک دنبال مزه ها و چاشنی های جدید میگردید توصیه ی گروه گردشگری منتو برای شما بلاشک جزیره موریس خواهد بود.غذا های این جزیره اکثرا مانند غذا های شبه جزیره هند, از مزه ی تندی برخوردار اند.آشپز های جزیره موریس از بهترین آشپز ها در نوع غذا های دریایی میباشند.توصیه ما امتحان کردن غذای Creole Curry که یکی از پر ادویه ترین و محبون ترین غذاهای جزیره است.این غذا از ماهی, گوشت گاو یا مرغ تهیه میشود و همراه برنج سرو میشود.برای گردش در جزیره می توان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرد زیرا هم گردشی ارزان خواهید داشت و هم تمام نقاط شهر را به خوبی خواهید دید.به همین دلیل مراکز کرایه خودرو در جزیره موریس بسیار هستند.

اگر عاشق هیجان هستید به شدت رانندگی با خودرو های جنگل نورد را برای شما مسافران توصیه میکنیم چرا که میتوانید حیات وحش موریس را از نزدیک تماشا کنید و از محل زندگی گورخر ها یا شترمرغ های وحشی یا لاک پشت های 100ساله دیدن کنید. موریس دارای باغ گیاه شناسی میباشد ک با نیلوفر های پهن برگی که روی مرداب قرار گرفته اند مکانی فوق العاده ای را برای عکاسان و توریست های طبیعت دوست فراهم کرده است.لازم به ذکر است که میان این همه طبیعت مسئولین از زندگی شهری فاصله نگرفته و مکان و مرکز خریدی مانند پورت لویی را برای توریست ها فراهم ساخته اند تا احتیاجات مورد نظر خود را فراهم کنند.

 
تور حزیره موریس,تور ارزان موریس,تور ارزان و لحظه آخری موریس     تور حزیره موریس,تور ارزان موریس,تور ارزان و لحظه آخری موریس

دیدنی های جزیره موریس

سواحل موریس که از زیبا ترین سواحل دنیا میباشد,دلیل اصلی شهرت جزیره موریس میباشد.از آنجایی ک ما ایرانیان در خرید هدیه برای دوستان و اشنایان زبان زد خاص و عام هستیم, مجسمه ی کوچک و چوبی دودوک (پرنده ی زیبایی که در سواحل جزیره ی موریس در گذشته وجود داشته و نسل ان منقرض شده است) میتواند انتخاب خوبی باشد.میتوانید از باغ رضاشاه ک بعد از تبعید انگلیسی ها به موریس در آن اقامت داشته است نیز دیدن کنید ک البته در حال حاظر محلی متروکه است. خط ساحلی حدودا 320 کیلومتر, با شن های طلایی هر فردی و با هر سلیقه ای را و البته هر طبیعت دوستی را به خود جذب میکند.اگر از گردش در جنگل و ساحل این جزیره زیبا خسته شدید میتوانید ساعاتی را در شهر به گردش بپردازید و ازمکان های دیدنی همچون موزه ی بلوپنی و تاریخ طبیعی دیدن فرمایید.

اگرجز طرفداران ماهی گیری هستید دهکده ماهیگیری لوتوراب و اکواریوم موریس را توصیه میکنیم. کوهستان سیگنال، بام گیاه شناسی و دریاچه اشتشفانی از دیدنی های دیگر این جزیره میباشد که دیدن آن را به شما توصیه میکنیم.آبشار های جزیره موریس هم زبان زد عام و خاص هستند که میتوانید از انها دیدن کنید.اگر جزو افرادی هستید که دوست دارید شب را در یک مکان دنج و راحت بگذرانید و خستگی را از تن بزدایید میتوانید از هتل های موریس استفاده کنید.

مارک تواین موریس را بهشت روی زمین خوانده و سازمان گردشگری آن را جزو برترین مقاصد گردشگری نامیده است.و همه ی اینها فقط و فقط به لطف طبیعت بکر و دیدنی و مردمان خونگرم موریس رخ داده است.

اگر توانایی یک سفرنسبت گران قیمت خارجی را دارید گروه گردشگردی منتو جزیره موریس را برای شما توصیه میکند.
  • محمد حسینی

 موس هایی از جنس هنس فری به به حیطه دیدگانتان می آیند


یک کمپانی اروپایی موس هایی را ساخته است که به شکل هنس فری هستند و جایگزین موس های فعلی به بازار می ایند .

به گفته مهر، استفاده از موس همیشه برای افرادی که از ان استفاده می کنند بعنوان کاری سخت به نظر می اید ولی این بار یک شرکت خارجی   هنس فری   هایی را طراحی کرده که به سیستم ردیاب چشم مجهز هستند و از آن می توان بعنوان موس های نسل جدید بهره برد.

با ورود این موس های هدستی به دنیای فناوری، کار کردن با رایانه ها راحت تر خواهد بود.

این موس هدستی منحصر به فرد GlassOuse نام دارد و به وسیله بلوتوث به رایانه متصل می شود. بر روی آن چند حسگر تعبیه شده است که با تکان دادن سر کاربر، فلش به قسمت های مختلف صفحه حرکت می کند ضمن اینکه یک قسمت پلاستیکی در داخل دهان قرار می گیرد که عمل کلیک کردن را می توان با گاز گرفتن آن قسمت انجام داد.

قیمت این موس هدستی در حدود ۱۵۰ دلار و قرار است از ماه آگوست روانه بازار شود.

  • محمد حسینی

 می توان گفت دردهای پس از تمرین عادی می باشد؟

بعد از یک ورزش فیبرهای عضلانی تخریب می‌شوند و همین علت سبب بروز این درد می‌شود. تخریب تارهای ماهیچه ای که در واقع پارگی‌های میکروسکوپی می باشد سبب درد ماهیچه ای می‌شود. نمونه برداری آزمایشگاهی از عضله در روز بعد از ورزش شدید نشان می‌دهد، خونریزی و قطع اتصال فیلامان‌های عضلات (که باعث نگهداری فیبرهای عضلانی می‌شود) در اثر سائیده شدن آن‌ها بر روی هم در طی انقباض عضلانی، باعث ایجاد این درد می‌شود.

نگران نباشید، این امری است طبیعی و دارای مزیت‌های برای شما است. در واقع وقتی فیبرهای عضلانیتان پاره می‌شود، بدن شما عضلات آسیب دیده و دردناک را بازسازی می‌کند و پس از آن عضلات قوی‌تر و حجیم‌تر از قبل رشد می‌کنند، این‌‌ همان مکانیسمی است که ورزشکاران حرفه‌ای از آن در جهت قوی‌تر، حجیم‌تر و سریع‌تر شدن عضلاتشان، بهره می‌برند.

بنابر یک قاعده عمومی هر چقدر شما تمرین و فعالیت فیزیکی بیشتری انجام دهید، پارگی‌های میکروسکوپیک (Tears) بیشتری در عضلات شما ایجاد می‌شود و متعاقباً درد بیشتری در آن عضلات که بدن شما در حال بازسازی و مرمت آن‌ها است، احساس می‌کنید. نکته قابل توجه دیگر این است که ممکن است شروع درد ۲۴ ساعت طول بکشد که به آن درد عضلانی تأخیر یافته یاDOMS می‌گویند. به این معنی که دو روز پس از تمرین، نسبت به روز بعد از تمرین درد بیشتری احساس می‌کنید.

فیزیولوژیست‌های ورزشی اظهار می‌کنند که افزایش تدریجی ناراحتی یا درد عضله که طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت پس از ورزش و تمرین روی می‌دهد و اصطلاحاً درد عضلانی تاخیر یافته (DOMS) نام دارد، امری کاملاً طبیعی است.

هیچکس نسبت به این نوع درد عضلات ایمن نیست، هم ورزشکاران مبتدی و هم ورزشکاران حرفه‌ای یا بدنساز‌ها DOMS را تجربه می‌کنند. اما برای افرادی که واجد شرایط لازم نیستند و برای اولین بار است که به تمرین می‌پردازند ممکن است موجب ایجاد نگرانی و ترس شود. بدین جهت این افراد در مراحل نخستین تمرینات به یک مربی یا راهنما نیاز دارند. برای درمان و یا جلوگیری از مقدار درد عضلات پس از ورزش باید به دو مرحله قبل و بعد از ورزش توجه کنید. در مطلب نکاتی را به شما می‌گوییم که با رعایت آن می‌توانید درد عضلات را به حداقل برسانید.

مرحله قبل از ورزش
گرم کردن بدن و انجام حرکات کششی قبل از تمرین از کشش غیر طبیعی عضلات می‌کاهد و به شکستن چرخه‌ای از درد عضلات کمک می‌کند. نوشیدن آب قبل از تمرین نیز از مهم‌ترین مواردی است که باید رعایت کنید. این کار را با نوشیدن آب یا نوشیدنی ورزشی که حاوی الکترولیت‌های لازمه هستند، انجام دهید.

مرحله بعد از ورزش
اولین کاری که در این مرحله باید انجام دهید، سرد کردن بدن از ورزش است. بلافاصله بعد از تمرین حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه حرکات سبک مانند جاگینگ یا قدم زدن توأم با حرکات کششی را انجام دهید. این حرکات به سیستم گردش خون و سیستم لنفاتیک کمک می‌کند تا مواد زائد حاصله از تمرین مانند اسید لاکتیک از بدن و عضلات دفع شوند و همچنین از کوفتگی بعد از ورزش نیز در امان خواهید بود.

 

شنا
ورزشکاران حرفه‌ای برای بهبود آسیب‌هایی که در طول مسابقات به آن‌ها وارد می‌گردد و همچنین برای رهایی از دردهای عضلانی، شنا را انتخاب می‌کنند. در شرایطی که دچار درد عضلات هستید، شنا کردن به عنوان یک ماساژ طبیعی بسیار کارآمد است، سعی کنید بیشتر از ۲۰ دقیقه شنا نکنید و همچنین خیلی آرام شنا کنید.

 

خواب
خواب خوب نه تنها برای عملکرد ذهن شما واجب است، بلکه برای عضلات نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد. کمبود خواب نه تنها فرایند بهبودی را به تأخیر می‌اندازد بلکه استرس و فشار را در شما افزایش می‌دهد (که موجب آزاد شدن هورمون کورتیزول در بدن می‌شود) و باعث می‌شود تا عضلات سفت و سخت شوند. سعی کنید هر شب ۷ ساعت خواب مطلوب داشته باشید و اگر برنامه کاریتان اجازه می‌دهد بعد از ورزش یک چرت ۲۰ دقیقه هم داشته باشید.


ماساژ
به طور کلی ماساژ دادن عضلات به ریلکس شدن و کاهش تنش عضلات کمک می‌کند. ماساژ، جریان خون به عضلات را افزایش می‌دهد و سرعت ترمیم عضله را بالا می‌برد. شاید در این مرحله ماساژ کمی دردناک باشد، اما یک درمان مؤثر است.

مولتی ویتامین
مصرف ویتامین‌ها به همراه آنتی اکسیدان‌ها (مانند ویتامینE وC) رادیکال‌های آزاد بر جای مانده از ورزش را خنثی خواهند کرد در نتیجه میزان درد ناشی از عضلات کاهش خواهد یافت.

 

رفع گرفتگی عضلات بعد از ورزش

برخی از انواع دردها  در ورزش می‌تواند نشانه وجود مشکل در بدن باشد

 

۵ علامتی که نشان می‌دهد ورزش شما برای بدنتان مفید نیست!
برخی از افراد توصیه می‌کنند از تمرینات ورزشی سخت برای سوزاندن چربی استفاده کنید. این افراد معتقدند بدون رنج کشیدن چیز با ارزشی به دست نخواهد آمد. با وجود این موارد انگیزشی تناسب اندام، جای تعجب و شگفتی نیست که بیشتر افراد فکر می‌کنند باید از تمرینات سخت ورزشی استفاده کنند و تا جایی که می‌توانند خود را خسته نمایند. این موضوع صحیح است که احساس درد و ناراحتی اندک بعد از تمرینات ورزشی خوب است این بدان معنی است که  ماهیچه‌های شما در حال قوی‌تر شدن است. اما باید بدانید که برخی از انواع دردها می‌تواند نشانه وجود مشکل در بدن باشد. برای تعیین اینکه تمرینات ورزشی برای  بدن شما آسیبی وارد نمی‌کند، به موارد زیر توجه کنید.

عضلات شما به شدت تکان می‌خورد:
وجود برخی از لرزش‌ها نباید شما را نگران کند. اما اگر بازو و آرنج شما ارتعاش ۷ ریشتری داشته باشد نشان دهنده ضعف عضلات است. این شرایط می‌تواند به بدن شما آسیب وارد کند. زمانی که بیش از حد خسته هستید، قادر نخواهید بود فرم مناسبی را در طول ورزش حفظ کنید. همین امر موجب فشار عضلانی یا پارگی آن خواهد شد.

 

بعد از پرش، ممکن است پا یا زانوی شما کمی متورم شود:
قرمزی، تورم یا درد مداوم نشان دهنده استفاده بیش از حد از اعضای بدن است . سعی کنید برای چند روز استراحت کنید یا تمرینات خود را سبک‌تر نمایید. شما ممکن است نیاز داشته باشید زمان بیشتری را برای استراحت اختصاص دهید. اما اگر با هر بار دویدن همین مشکلات را داشتید حتما با یک متخصص مشورت نمایید.


شما یک درد ناگهانی و شدید را تجربه می‌کنید:
شما ممکن است درد کلی و در حال رشدی را در ماهیچه‌های خود تجربه کنید. این موضوع نشان می‌دهد تمرینات ورزشی شما چالش برانگیز است. اما درد شدیدی که به سرعت و با شدت بروز می‌کند، نشان دهنده این است که مشکلی وجود دارد. سعی نکنید از طریق حرکات به بدن خود فشار وارد کنید. این کار می‌تواند باعث ایجاد صدمه به ماهیچه‌ها شود.

 

شانه، زانو یا مفصل ران در طول تمرین صدا می‌دهد:
داشتن درد در هنگام انجام تمرین خاص می‌تواند نشانه وجود مشکل باشد. اگر درد بیش از حد بود، باید با یک پزشک متخصص مشورت نمایید. مطمئن شوید که قبل از انجام تمرینات ورزشی به خوبی خود را گرم می‌کنید و در طول ورزش آب رسانی منظمی به بدن دارید. سعی کنید خود را درگیر ورزش‌های سخت نکنید. با تمرینات و حرکات سبک کار خود را آغاز نمایید. توجه ویژه ای به شکل بدن خود داشته باشید.


بعد از سه روز نیز هنوز درد دارید:
ممکن است بعد از انجام تمرینات ورزشی باز هم در انجام تمرینات روزمره خود دچار مشکل شوید. اگرچه برخی از این موارد عادی است اما وجود درد بعد از چند روز نشان دهنده وجود مشکل است. در طول ۲۴ الی ۴۸ ساعت باید تمامی این دردها برطرف شود. مدت زمانی را برای درمان درد عضلات خود اختصاص دهید .

  • محمد حسینی

 بزودی اپلیکیشن ‌های اپل واچ بدون نیاز به آیفون هم مورد استفاده قرارمی گیرند


به گزارش شاپ دیجی کالا - موسسه اپل می گوید که از این به بعد هر برنامه‌ای که برای موبایل ها (Apple Watch) عرضه می‌شود،  روی این ساعت هوشمند
بدون  نیاز به آیفون هم کار می‌کنند

اپل اعلام کرد که برنامه‌های اپل واچ به شکل مستقل و بدون نیاز به آیفون کار می‌کنند.

تا این لحظه برای اجرای برنامه‌های اپل واچ به آیفون هم نیاز بود و کاربران نمی‌توانستند اپلیکیشن‌های این ساعت هوشمند را به شکل مستقل اجرا کنند. به تازگی شرکت اپل سیاست‌های خودش را در این زمینه تغییر داده و اجازه داده که برنامه‌ها بدون نیاز به آیفون روی این ساعت هوشمند عرضه شوند. نرم‌افزارهای جدید کاملا مستقل روی اپل واچ با سیستم عامل watch OS 2 اجرا خواهند شد. این قابلیت برای افرادی که با ساعت هوشمند خودشان ورزش می‌کنند بسیار کارآمد خواهد بود. همچنین این ویژگی جدید باعث می‌شود که برنامه‌های کاربردی‌تری برای اپل واچ عرضه شوند که از تمام قابلیت‌های این محصول بهره می‌برند.

 

ساعت هوشمند اپل با استقبال خوب کاربران مواجه شد و تا این لحظه شایعات مختلفی هم درباره‌ی عرضه‌ی نسل دوم این محصول منتشر شده است. به احتمال زیاد اپل واچ ۲ در شهریور ماه معرفی می‌شود..

  • محمد حسینی