ateliyearak

آتلیه عروس,آرایشگاه عروس

ateliyearak

آتلیه عروس,آرایشگاه عروس

 ادامه تحصیل در سرزمینآلمان و پاسخ به پرسش های متداول در باره ی اخذ ویزای تحصیلی سرزمینآلمان

 مهاجرت به آلمان  گذران علم آموزی در سرزمینآلمان و جواب دهی به سوال های متداول در مورد گرفتن ویزای تحصیلی کشورآلمان و وضعیت گذران علم آموزی در سرزمینآلمان : در ابتدا می بایست درمورد قانون ها مهاجرتی که سرزمین آلمان برای دانشجویان قرارداده آگاهی کامل داشته باشد و در این مورد آپدیت باشید.توصیه مهم دیگر این موضوع است که می بایست درمورد مراحل انجام کارتان برای گرفتن اقامت دانشجویی و یا ایاب وذهاب به سرزمینآلمان آشنایی کافی داشته باشد تا در برنامه زمانی تان ایرادی به پیش نیاید.

متقاضی می‌باید خود را پس از ورود به آلمان نزد چه اداره‌هایی معرّفی کند؟

تحصیل در آلمان و شرایط مهاجرت به آلمان

مهمترین اداره‌، اداره‌ی خارجی‌ها (Ausländeramt)و اداره‌ ثبت احوال  (Einwohnermeldeamt) است. داوطلب تحصیل در آلمان می‌باید در اداره‌ی خارجی‌ها مدارکی ارائه دهد که دال بر تأمین هزینه‌ی تحصیل دانشجو در آلمان ‌باشند. اجازه‌ی اقامت دانشجویی در آلمان تنها برای یک سال صادر می‌شود و باید هر ساله تمدید شود.

آیا کارنامه‌ها‌ی تحصیلی و دیگر مدارک باید تأیید شوند؟

برای درخواست تحصیل در آلمان می‌بایست  تمام مدارک و کارنامه‌های متقاضی نخست ترجمه و سپس به‌طور رسمی تأیید شوند. برای درخواست پذیرش، تنها به ترجمه‌ی تأیید شده‌ی این مدارک نیاز است. نکته‌ی مهم : هیچ‌گاه اصل مدارک خود را تحویل ندهید.  ارایه ترجمه‌ی تایید شده‌ی مدارک کافی است.

آیا دانشجو می‌‌بایست خود را بیمه‌ی درمانی کند؟

دانشجویان آلمانی و دانشجویان سایر کشورها زیر پوشش شرکت‌های بیمه‌ی خدمات درمانی دولتی  (gesetzliche Krankenkasse)  قرار می‌گیرند. حق بیمه‌ی دانشجویی تقریبا ۵۰ یورو در ماه است.

چه مقدار پول برای تحصیل در آلمان لازم است؟

تحصیل در آلمان و هزینه های تحصیل در آلمان

هزینه‌ی زندگی در آلمان بالاست. میزان مخارج زندگی دانشجویی در آلمان بستگی زیاد به شهری دارد که دانشگاه در آن واقع ‌است. در بیشتر ایالت‌ها، دانشجویان هنوز شهریه‌ای به دانشگاه نمی‌پردازند. ولی دانشجو برای تامین مخارج زندگی‌‌اش می‌باید ماهیانه در حدود ۶۶۰ یورو پول داشته ‌باشد.

دانشجو کجا و چگونه می‌تواند جایی برای زندگی پیدا کند؟

از طریق روزنامه‌ها، آگهی‌ها یا تابلوهای اعلانات. آپارتمان‌های اشتراکی(Wohngemeinschaft) یا خوابگاه‌های دانشجویی(Studentenwohnheim) امکانهای خوبی برای زندگی مناسب دانشجویی هستند. بعلاوه اداره‌ی امور صنفی و فوق برنامه‌ی دانشجویی (Studentenwerk)  وبخش روابط بین‌الملل دانشگاه مربوطه   (Akademisches Auslandsamt) هم در یافتن مکانی برای زندگی، به دانشجویان کمک می‌کنند.

آیا دانشجو در آلمان برای کارکردن نیاز به اجازه‌ی کار دارد؟

خیر، امّا در این مورد محدودیّت‌هایی وجود دارد. دانشجویان کشورهای غیرازاعضای اتّحادیّه‌ی اروپا، مجازند  تنها ۹۰ روز در سال کار کنند. از سوی دیگر در برخی ایالت‌ها، این دانشجویان اجازه دارند تنها در تعطیلات بین دو نیم‌سال تحصیلی کار کنند.

  • ۹۵/۰۹/۱۵
  • محمد حسینی